آچار پیچ دو سر رزوه/کاربرد و مشخصات

آچار پیچ دو سر رزوه یا بکس رزوه دار ابزاری است که برای باز و بسته کردن پیچ های دو سر دنده مورد استفاده قرار می گیرد. این آچار برای پیچ های دو سر رزوه سایزهای ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ مناسب است.
توجه داشته باشید که برای سفت کردن پیچ‌های دوسر رزوه از مهره‌های دوبل یا انبردست استفاده نکنید، بلکه از آچار بکس رزوه گیر یا همان آچار پیچ دو سر رزوه مخصوص آن‌ها استفاده کنید.

آچار بکس چیست؟
آچار بکس یک ابزار دستی است که دارای دسته تک و سرهای قابل تعویض با سایزهای مختلف برای گرفتن و گشاد کردن مهره‌ها و پیچ‌ها می‌باشد.
سرهای آچار بکس معمولاً یک سوراخ چهارگوش دارند و در سوی دیگر حاوی نرها یا مادگی‌ها با اندازه‌های متنوع هستند. این طراحی امکان استفاده از آچار در مواقع مختلف و بر روی انواع مهره‌ها را فراهم می‌کند.

 

 

کاربرد آچار پیچ دو سر رزوه

برای باز یا بستن پیچ دو سر دنده ، ابتدا سر مناسب آچار بکس را با اندازه متناسب با مهره‌های دو سر دنده انتخاب کنید. سپس آچار را به دسته تک خود قرار دهید و سر آچار را بر روی مهره قرار داده و با چرخاندن دسته آچار، مهره را باز یا بسته کنید. اطمینان حاصل کنید که آچار به دقت در محل قرار گرفته و قدرت لازم برای گشادن یا بستن پیچ دو سر دنده را دارید.

 


درباره پیچ های دو سر دنده بیشتر بدانید.
پیچ دو سر رزوه نوعی پیچ است که به جای رزوه معمولی که در پیچ‌های سنتی یافت می‌شود. دو رزوه در هر طرف شفت پیچیده شده است. این طراحی منحصر به فرد خواص و کاربردهای متمایزی را به پیچ دو سر رزوه می دهد. رزوه ها می توانند متقارن باشند یا گام های متفاوتی داشته باشند که در استفاده از آنها تطبیق پذیری ایجاد می کند.


 

انواع پیچ دوسر رزوه

پيچ‌هاي دو سر دنده داراي سه نوع اصلي هستند:

  • نوع اول به دو دسته UNRC-2A تقسيم مي‌شوند، و پيچ‌هاي دو سر دنده پيوسته هستند. این پيچ‌ها با انتهاي رولینگ کاري شده قسمت رزوه کاري نشده دارند.
  •  نوع دوم با اندازه‌گيري از ابتدا تا انتهاي دندانه و با استاندارد ANSI B16.5 ساخته می‌شوند. پيچ‌ها با انتهاي قلاويز داراي رزوه‌هاي متفاوت در هر دو سر خود هستند و با پخ زدن سر پيچ در سوراخ رزوه کاري می‌شوند.
  • نوع سوم پيچ‌هاي دو سر دنده دوبل هستند. که با طراحی برای استفاده از مهره‌ها در هر دو سر خود طراحی شده‌اند و دارای دو بخش با طول مساوی رزوه‌ هستند.

 


مشاهده لیست قیمت پیچ های دو سر دنده:  قیمت پیچ دوسر رزوه/جدول قیمت m6-m8-m10


 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا