سایش تسمه نقاله لاستیکی

سایش تسمه نقاله لاستیکی _ سایش نوار نقاله لاستیکی 

سایش تسمه نقاله لاستیکی یا سایش نوار نقاله لاستیکی در کاربردهای مختلف مفاهیم متفاوتی دارند. شدت فرسایش یا سایش نیز کاملاً مهم است. فرسایش برای کاربردهایی مانند تسمه نقاله ها ،تایر ،کمربند شیلنگ سند بلاست غلتک های لاستیکی و کف کفش مهم است. این ویژگی بسیار پیچیده بوده و به نظر میرسد. به سایر خواص آمیزه ی پخت شده مانند مقاومت برشی پایداری-حرارتی، مقاومت پارگی ، سختی مقاومتف خستگی و غیره بستگی دارد.

بهبود (سایش تسمه نقاله لاستیکی) مقاومت سایشی و یا مقاومت فرسایشی


روش های متعدد تست سایش که بر اساس استانداردهای ASTM تعریف شده است، نتایج متفاوتی را ارائه میکنند. و تستی که در سطح جهانی پذیرفته شده باشد وجود ندارد. تجربه های زیر میتواند برای بهبود مقاومت سایشی و یا فرسایشی آمیزه ی لاستیکی به آمیزه کار کمک کند.
در این زمینه تمامی منابع مربوطه باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. بیان این نکته ضروری است که تجربه های به دست آمده ممکن است در تمامی شرایط صادق نباشد. هر گونه تغییری به منظور بهبود مقاومت سایشی و یا فرسایشی آمیزه ی لاستیکی خواه ناخواه سایر خواص آمیزه را تحت تأثیر قرار میدهد
.
.

اختلاط

افزایش پخش پرکنندههای تقویتی مانند دوده و یا سیلیکا موجب بهبود عمل اختلاط میشود. معمولاً مقاومت سایشی آمیزه که با روش سایندهی زاویه ی آکرون اندازه گیری می شود. با بهبود پخش دوده در طی مراحل اختلاط طولانی تر بهبود می یابد.
پرکننده هایی مانند سیلیکا و دودههای ریزتر که میتوانند مقاومت سایشی بهتری به آمیزه بدهند. که پخش مشکل تری دارند باید به گونه ای تنظیم شوند که به خوبی در آمیزه پخش شده و مقاومت سایشی را بهبود دهند.
دوده باید در ابتدای مرحله ی اختلاط افزوده شود. از افزودن دوده با ،روغن اسید استئاریک یا سایر اجزای قطبی مانند آنتی اکسیدانتها باید اجتناب کرد. زیرا این مواد ممکن است در سطح ذرات دوده جذب شده و برای جذب پلیمر به درون سطح دوده مزاحمت ایجاد کند. بنابراین افزودن روغن و سایر اجزا به همراه دوده مانع برهمکنش دوده – لاستیک یا تشکیل کائوچوی مقید می شود. این پدیده برای مقاومت سایشی مضر است. بنابراین بهتر است دوده در ابتدا و قبل از این اجزا افزوده شود.

آمایش حرارتی ناشی از اختلاط

افزایش شدت اختلاط و طولانی کردن زمان آن برای الاستومرهای دیانی مانند SBR و BR که از پایداری مکانیکی – اکسایشی نسبتاً بالایی برخوردار هستند. تشکیل کائوچوی مقید را افزایش می دهد. و پخش دوده را بهبود میدهد. در این حالت که به آمایش حرارتی معروف است مقاومت سایشی نیز بهبود می یابد.
/
/

اختلاط فازی

اگر در روشهای اختلاط فازی برای مخلوط NR/BR دوده ی بیشتری در فاز BR پخش شود مقاومت سایشی آمیزه ی ترد افزایش مییابد.
کراکووسکی و تینکر گزارش کرده اند که افزایش غلظت دوده در فاز BR در یک مخلوط BR/NR موجب میشود. مقدار سایش دین به طور قابل ملاحظه ای بهبود یابد.
1
1

پرکننده ها:

  • به کارگیری مقدار بهینه ای از یک پرکننده مقاومت سایشی آمیزه را افزایش میدهد.
  • به کارگیری پرکننده ای با سطح تماس ،بیشتر مقاومت سایشی آمیزه را افزایش میدهد.
  • به کارگیری پرکننده ای با ساختار ،بالاتر مقاومت سایشی آمیزه را افزایش میدهد.
  • پرکننده هایی با فعالیت سطحی ،بیشتر مقاومت سایشی آمیزه را افزایش میدهند.

درباره خمیر تعمیر تسمه نقاله – رزین تعمیر تسمه نقاله بیشتر بدانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا