ترمز در نقاله ها | کاربرد ترمز در نقاله ها


 کاربرد ترمز در تسمه نقاله ها


فروش انواع تسمه نقاله لاستیکی و   pvc با مناسب ترین قیمت و برند های مختلف

فروش انواع قطعات نوار نقاله و الواتور آسانسوری

.

.


ترمزها:


برای آنکه بتوان یک نوار را برای توقف یا کاهش سرعت کنترل کرد، باید از ترمز استفاده شود.به طور مثال زمانیکه بخواهیم سرعت یک نوار نقاله افقی را کم کنیم ، باید از ترمز برای تنظیم زمان و مکان توقف استفاده کرد ، در غیر اینصورت امکان دارد نوار نقاله سرازیر مسافت بیشتری را طی کند .
حال یک نوار نقاله ای را در نظر بگیرید که باری را حمل میکند .در این زمان هرگونه قطعی برق و یا خرابی دستگاه باعث از کنترل خارج شدن بار و بخش محرکه می شود .برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت وجود ترمز در مکان مناسب ضروری است.

اساس کار ترمزهای مورد استفاده برای کنترل نوار نقاله به این ترتیب است که سطوح ترمز به وسیله فنرهایی در گیر و به وسیله یک مگنت یا به وسیله فشار هیدرولیک اعمال شده توسط یک پمپ هیدرولیکی آزاد می شوند. این دو روش روش های آزادسازی سطوح ترمز نامیده می شوند. از ترمزهای با جریان چرخشی نیز برای کاهش سرعت استفاده میشود.
در عمل تمام نوار نقاله های شیب دار علاوه بر نیروی ترمز، نیاز به یک نیروی نگه دارنده بعد از توقف دارند. در مورد یک نوار نقاله سربالا این نیروی نگهدارنده می تواند

توسط یک عقب گیر تأمین شود. در هر صورت، نوار نقاله های سرازیر نیاز به وسایلی دارند که علاوه بر کاهش سرعت تا حد مورد نیاز، توان بازدارنده کافی برای بازداشت مطمئن نوار در توقف کامل را اعمال کنند.

.

.

 


ترمزهای مکانیکی اصطکاکی:


ترمزهای مکانیکی معمولا با برق کار می کنند. این ترمزها هم گشتاور کاهنده لازم و هم بازداشت نهایی را فراهم می کنند. موتور اتصال داخلی الکتریکی دارند به نحوی که با قطع برف، سیم پیچ نگهدارنده روی ترمز آزاد می شود و به یک فنر اجازه میدهد که ترمز را به کار اندازد.

.

.


ترمزهای با جریان چرخشی:


ترمزهای با جریان چرخشی با استفاده از یک طبلک مسطح که در میدان مغناطیسی حاصل از یک سیم پیچ میدان ثابت می چرخد، گشتاوری در ترمز دینامیک ایجاد می کنند. با چرخش طبلک جریان های چرخشی در سطح آن تولید می شود. جاذبه مغناطیسی بین این جریان های چرخشی و قطب های میدان نصب شده، یک گشتاور ترمز روی طبلک ایجاد می کند. این گشتاور به طور مستقیم با جریان میدان و سرعت طبلک تغییر می کند.
با توجه به اینکه این ترمزها در صورت قطع برق کار نمی کنند، برای انجام عمل بازداشت، بایستی آنها را با یک ترمز کمکی مکانیکی اصطکاکی ترکیب کرد.
کاهش سرعت را همچنین می توان از طریق موتور محرکه و کنترل آن انجام داد. سه راه اساسی برای انجام این ترمز وجود دارد، اما هیچ کدام توان بازداشت نوار نقاله بعد از قطع برق را ندارند. به همین دلیل، برای بازداشت نوار در لحظه توقف همواره به برخی انواع ترمزهای داخلی کمکی نیاز داریم.

.

.


صنایع کوبن پیچ   09124224786

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا