زنجیر الواتور

زنجیر الواتور|قیمت زنجیر الواتور|زنجیر الواتور آمریکایی

  • زنجیر الواتور فولادی با سایز و ضخامت   ( ۶ – ۸ –۱۰– ۱۳ – ۱۶ –  ۱۸ – ۲۰ – ۲۲ – ۲۶ )
  • با آلیاژهای گرید G۸۰  و گرید ۱۰۰  (UsAG80) – (UsAT10)  با قابلیت ضد سایش و نشکن 
  • انواع زنجیر باربرداری ضدبرش( DIN 763 DIN 764 DIN 766 ) ( G30 G43 G70)

لیست قیمت زنجیر الواتور های USA گرید 80 G + ابعاد و اندازه های زنجیر

زنجیر الواتور
سایز ۸ میلیمتر

ضخامت میلگرد : ۸mm
طول داخلی = ۲۴mm
طول خارجی = ۴۰mm
عرض داخلی = mm12
عرض خارجی = mm28
آزمون اثباتی = ۲۰۵۳ kn
حداقل نیروی شکست = kn…
حداکثر بار مجاز = kg…
وزن هر متر ۱/۴kg

سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T35

قیمت:90.000 تومان

زنجیر الواتور
سایز ۱۰ میلیمتر

ضخامت میلگرد : ۱۰mm
طول داخلی = ۳۰mm
طول خارجی = ۵۰mm
عرض داخلی = ۱۲mm
عرض خارجی = ۳۳mm
آزمون اثباتی = ۱۲۰kn
حداقل نیروی شکست = ۶۳kn
حداکثر بار مجاز = ۳۱۰۰kg
وزن هر متر ۲/۲kg

سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T35 یا T45

قیمت : ۱۴۰/۰۰۰ تومان

زنجیر الواتور
سایز ۱۳ میلیمتر

ضخامت میلگرد = ۱۳mm
طول داخلی = ۳۹mm
طول خارجی = ۶۴mm
عرض داخلی = ۱۸mm
عرض خارجی = ۴۴mm
ازمون اثباتی = ۲۲۰kn
حداقل نیروی شکست = ۱۱۰kn
حداکثر بار مجاز = ۵۳۰۰kg
وزن هر متر= ۳/۶kg
سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T50 یا T45

 قیمت : ۲۳۴/۰۰۰ تومان

زنجیر الواتور
سایز ۱۶ میلیمتر

ضخامت میلگرد = ۱۶mm
طول داخلی = ۴۸mm
طول خارجی = ۸۰mm
عرض داخلی = ۲۱mm
عرض خارجی = ۵۴mm
آزمون اثباتی = ۳۴۰kn
حداقل نیروی شکست = ۱۷۰kn
حداکثر بار مجاز = ۸۳۰۰kg
وزن هر متر= ۵/۶kg
سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T56

قیمت : ۳۶۴/۰۰۰ تومان

زنجیر الواتور
سایز ۱۸ میلیمتر

ضخامت میلگرد= ۱۸mm
طول داخلی= ۵۴mm
طول خارجی= ۹۰mm
عرض داخلی = ۲۳mm
عرض خارجی= ۵۸mm
آزمون اثباتی = ۴۷۰kn
حداقل نیروی شکست= ۲۳۵kn
حداکثر بار مجاز = ۱۱۵۰۰kg
وزن هر متر= ۸kg
سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T63

قیمت : ۴۲۵/۰۰۰ تومان

زنجیر الواتور
سایز ۲۰ میلیمتر

ضخامت میلگرد= ۲۰mm
طول داخلی = …mm
طول خارجی = …mm
عرض داخلی =۲۵mm
عرض خارجی=۶۵mm
آزمون اثباتی=۵۵۰kn
حداقل نیروی شکست =۲۷۵kn
حداکثر بار مجاز = ۱۳۰۰۰kg
وزن هر متر= ۹kg
سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T70

قیمت : ۵۲۰/۰۰۰ تومان

 

زنجیر الواتور
سایز ۲۲ میلیمتر

ضخامت میلگرد = ۲۲mm
طول داخلی = ۶۶mm
طول خارجی = ۱۱۰mm
عرض داخلی = ۲۸mm
عرض خارجی = ۷۲mm
آزمون اثباتی = ۶۵۰kn
حداقل نیروی شکست = ۳۲۵kn
حداکثر بار مجاز = ۱۵۷۰۰kg
وزن هر متر= ۱۰/۹kg
سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T80

قیمت : ۵۸۵/۰۰۰ تومان

زنجیر الواتور
سایز ۲۶ میلیمتر

ضخامت میلگرد = ۲۶mm
طول داخلی = ۷۸mm
طول خارجی = ۱۳۰mm
عرض داخلی = ۳۴mm
عرض خارجی = ۸۶mm
آزمون اثباتی = ۸۵۰kn
حداقل نیروی شکست = ۴۲۵kn
حداکثر بار مجاز = ۲۰۰۰۰kg
وزن هر متر= ۱۵/۲۰kg
سایز پیشنهادی کرپی الواتور : T91

قیمت : ۶۵۵/۰۰۰ تومان

 

زنجیر الواتور – زنجیرفولادی

قابلیت جابه جایی مواد از نقطه ای به نقطه ی دیگر ، در کلیه ی بخش های صنعتی ، از امور حیاتی محسوب می شود . امروزه سعی می شود تا حد ممکن ضمن رعایت اصول جابه جایی دستی بار ، از تجهیزات مکانیکی و وسایل ماشینی برای حابه جایی بار استفاده شود .

برای جابه جایی سریع تر و ایمن تر بار از وسایل و تجهیزات خاصی که برای این منظور طراحی شده اند استفاده میشود . انواع جرثقیل ها ، بالابرهای دستی و مکانیکی و نوار نقاله ها ، تجهیزاتی هستند که بشر امروزی برای سهولت در جابه جایی اجسام از آنها استفاده می کند .

یکی از رایج ترین و پرکاربردترین اسلینک ها که جهت جابجایی انواع اجسام مختلف در صنعت از آن استفاده میشود زنجیرها میباشند . از ویژگی های زنجیرها می توان به ( ضدسایش – ضدبرش بودن – مقاومت بالا در برابر کشش و حرارت داشتن – و انعطاف پذیر بودن ) اشاره کرد .

زنجیر ها از به هم پیوستن حلقه های آلیازی توسط جوش برق و یا گاز ساخته میشوند و بعد از اتصال حلقه ها به یکدیگر بر اساس نوع مواد اولیه ساخته شده ، جهت مقاومت بیشتربر روی انها عملیات ( سخت کاری – عملیات حرارتی ) انجام میشود.

پیچ رکابی

لیست قیمت کرپی یوبولت|بست لوله

پیچ یوبولت (در زبان انگلیسی U bolt) که به پیچ رکابی یا پیچ کرپی نیز معروف هستند کار اتصال قطعات مختلف از جمله لوله به سطح فلز را انجام می دهند .

انواع الواتورهای بالابر – انواع آسانسور های سطلی

الواتور ( آسانسور ) سطلی برای حمل مواد در جهت قائم استفاده می شوند . الواتور تنوعی از محصولات از پودرهای خشک تا سنگ معدن را جابه جا می کنند . آسانسور سطلی با مواد خشک کار می کند ، ولی برخی سازندگان طرحهای توسعه یافته ای دارند که با مواد مرطوب و خیس هم به طور قابل قبول کار می کند .

نکته کلیدی حمل مواد خیس آن است که مواد نباید چسبناک باشند یا تمایل به ایجاد توده در سطل داشته باشند . محصول توسط یک قیف به آسانسور سطلی تغذیه می شوند . سطل ها یا کاسه ها در محصول فرو رفته و آن را بالا می برد و در انتها خالی می کند .

الواتور های سطلی طرح های متنوعی دارند . در طراحی آنها باید چگونگی تخلیه محصول و نصب سطل در نظر گرفته شوند .

دو روش تخلیه ، پیوسته و گریز از مرکز می باشند .

نصب سطل نیز در طرحهای متنوع انجام میشود و می تواند قطعه یکپارچه ای با تسمه پلاستیکی باشد ، و یا می تواند به صورت صلب روی یک یا دو زنجیر نصب شود و یا می تواند بین دو زنجیر آویزان باشد .

کرپی زنجیر

لیست قیمت کرپی های الواتور فرم

کرپی الواتور ها که به آن ها بست قاشقک الواتور و یا کرپی زنجیر هم گفته می شود. بیشتر در کارخانه های گچ، سیمان و کارخانه های آسفالت به صورت نواری یا غلتکی و با اتصال قاشقک الواتور به زنجیر الواتور، مورد استفاده قرار می گیرند.

زنجیر الواتور g80

الواتور های زنجیری -بالابر سطلی

الواتور های زنجیری یکی از تجهیزاتی  جابجایی می باشند که دریافت مواد فله در در پایین و تحویل مواد در موقعیت برگشت کار اصلی آنها می باشد .

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اجزایی که در الواتور ها سطلی مورد استفاده قرار میگیرند زنجیر های آنها می باشد که کار انتقال و حمل را انجام می دهند . از آنجا که این زنجیر های حلقوی قابلیت حرکت در همه جهات را دارند و در برابر عواملی همچون کشش ، سایش و حرارت زیاد مقاومت زیادی دارد ، در کانوایر های و الواتور های سطلی به عنوان المان کشش به کار برده می شوند.

زنجیر های حلقوی که در الواتور ها سطلی استفاده می شوند به دو صورت کالیبره شده ( روی چرخ دندانه دار حرکت می کنند ) و کالیبره نشده در الواتور ها به کارگرفته میشوند .

 سطل های آسانسور ها روی یک تسمه با زنجیر نصب می شوند و یا می توانند بخشی از یک تسمه پلاستیکی باشند . سطل ها از فولاد معمولی ، فولاد زنگ نزن ، آلومینیوم یا پلاستیک تزریقی مانند نایلون ساخته میشوند .

سطل ها با استفاده از پیچ های سر تخت با فواصل مساوی روی طول تسمه پیچ می شوند ،  به صورتی مشابه سطل ها می توانند به اتصالات روی زنجیر غلتکی پیچ شوند . قاشقک الواتور نصب شده روی زنجیر توسط کرپی های الواتور انجام میشوند .

مهم است که زنجیرها به طور موافق با هم هماهنگ باشند ؛ در غیر این صورت سطل ها می توانند کج شده و این مانع از عبور مناسب از دور چرخ زنجیر انتهایی شوند. این زنجیر ها بعد از برش و به اندازه های مشخص توسط کرپی الواتور و یا گیره ها به قاشقک و سطل فیکس می شوند. هر سطل با 2 ردیف زنجیر و گیره به صورت بی انتها بر روی چرخ های الواتور بالا و پایین به حرکت در می آیند.

عوامل زیادی وجود دارد که سبب  آسیب دیدگی زنجیرهای الواتور می شود . مانند : ۱)کشیدگی ۲)خمیدگی ۳)آسیب دیدگی ۴)زنگ زدگی و…..

آسانسور سطلی گریز از مرکز

در این روش  آسانسورها در سرعت بالاتری کار می کنند. بدین ترتیب، بیرون انداختن محصول از سطل با استفاده از نیروی گریز از مرکز هنگامیکه سطلها از روی (قرقره الواتور) چرخ زنجیر محرک یا پولی عبور می کنند، امکان پذیر میشود.

برای ممانعت از تداخل بين تخلیه محصول و سطلهای مجاور، سطلها کمی بیشتر از هم نسبت به آسانسور پیوسته فاصله می گیرند. آسانسورهای سطلی گریز از مرکز اغلب برای جابه جایی محصولات جریان آزاد مانند حبوبات، ماسه، سنگ معدن، شکر و دانه ها استفاده میشود.

 

کاربرد آسانسورهای سطلی گریز از مرکز

کاربرد الواتور های بالابر بدین صورت میباشد که مواد فله ای را در پایین الواتور تحویل گرفته و در موقعیت برگشت مواد را تخلیه مینمایند . در این نوع از الواتور های بالا بر المان کشش توسط تسمه نقاله های لاستیکی نخی – سیمی – -برزنتی – زنجیر الواتور – زنجیر های لاستیکی و یا کابل های فولادی انجام میشود .

برای اتصال قاشقک یا سطل های الواتور از پیچ و مهره های قاشقک برای تسمه ها و از کرپی های الواتور برای زنجیر های الواتور انجام میشود جنس قاشقک های الواتور ها میتواند از فلز پلاستیک باشند که بسته به نوع کالای جابجا شونده انتخاب و استفاده میشوند.

آسانسور سطلی پیوسته

برای تخلیه سطل های در حال حرکت ، یک مانع جلوی حرکت سطل قرار داده می شود تا باعث واژگون شده سطل گردد.  این مانع برای وقتی که تخلیه در یک مکان ثابت انجام شود می تواند ثابت شده باشد یا بر حسب نیاز  برای وقتی که تخلیه در مکانهای مختلف انجام شود .( برای مثال وقتی که چندین سیلو پشت سر هم باید پر شود – در مسیر حرکت سطل وارد شود. )

در کنار زنجیرهای فولادی کلاسیک ، زنجیرهای پلاستیکی تقویت شده با کابل های فولادی به عنوان المان کشش مدرن به کار گرفته  میشوند که اغلب در اتصال با سطلهای پلاستیکی می باشند .

اصول قرار گیری سطل ها را روی یک زنجیر پلاستیکی نشان می دهد ، که سطل ها یک تسمه سطلی کامل را برای برداشت مواد در موقعیت دلخواه ایجاد می کنند . این گونه زنجیرهای پلاستیکی با سطل های پلاستیکی امکان کار کرد بی صدا را ایجاد می کنند .

 

کاربرد آسانسور سطلی

آسانسورهای سطلی پیوسته محصول را حمل می کنند ، اما برای محصولاتی که به آسانی آسیب می بینند ( خمیری یا ساینده هستند ) طراحی می شوند . آنها با محصولاتی که ممکن است کلوخ در محصول داشته باشند خوب کار نمی کنند.

این نوع برای کاهش شکست محصولات ترد در سرعت های پائین کار می کنند . موادی که نباید هوا دهی شوند را نباید با این کانوایر جابه جا کرد.

سطل ها معمولا به همدیگر نزدیک تر هستند . هنگامیکه محصول بیرون ریخته شود ، محصول روی سطل قبلی جریان می یابد . اغلب پشت سطل ها لبه هایی برای شکل دادن یک سرسره برای هدایت محصول برای تخلیه دارند .

  • بالابر های سطلی به دلیل مزایایی همچون ( توانایی حمل مواد داغ – توانایی حمل مواد سنگین – حمل مواد به صورت عودی و قائم – جایی گیری صحیح و قیمت مناسب) مورد استفاده قرار می گیرند
  • از بالابرهای سطلی در کار خانجات مختلفی همچون : گچ – آرد – سیمان و آسفالت استفاده می شود.
  • انتخاب ضخامت سایز و اندازه زنجیر های حلقوی برای استفاده در الواتور ها بستگی به ارتفاع ، حجم و وزن مواد و نوع بارجابجا شوند دارد که با انجام محاسبات انجام می شود .

الواتورهای بالابر لولایی

آسانسور سطلی لولایی ارتباط مسیر های افقی و عمودی را ممکن می سازد . سطل ها در فواصل برابر ، روی محورهایشان نوسان می کنند و بین دو سطل ، زنجیر حلقه بسته مجهز به غلتک آویزان می شود .

برداشت کالا را می توان در هر موقعیت دلخواهی از مسیر افقی انتقال ، درون سطلها قرار داد. این کار یا به صورت مستقیم درون سطل هایی که بدون فاصله پشت سر هم قرار گرفته اند ، انجام می شود و یا توسط تجهیزات پر کن ویژه که پر کردن سطل ها را با اندازه کردن کالا انجام میدهد ، ممکن می گرداند .

تحویل کالا را میتوان در هر موقعیتی از مسیر افقی انجام داد.

 

کاربرد الواتورهای بالابر لولایی

آسانسورهای سطلی لولایی برای جابجایی مواد فله ای برای مثال در صنایع شیمیایی و مواد غذایی به کار می روند . این آسانسورها برای ارتباط انعطاف پذیر بین سیستم های جابجایی و انبارش مناسب می باشند  ; زیرا تحویل مواد در هر موقعیت دلخواه افقی از کانوایر انتقال قابل برنامه ریزی امکانپذیر است ، این آسانسور امکانات متنوعی ایجاد می کند (به عنوان مثال کانوایرهای ارسال مواد اولیه مختلف در هر سیلو قبل از مخلوط کردن آنها ) .

سطل های پلاستیکی برای نیازهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی و از نظر کیفی ثابت و نچسب برای مواد غذایی ساخته میشوند و متناسب با مواد فله ای و دمای مواد تا 130°c مورد توجه خاص قرار دارند.

 

سطلهای آویزان

سطل های اویزان معمولا طوری نصب می شوند که بین دو زنجیر آزاد باشند . در این روش محتویات در سطل آویزان باقی می ماند تا آنکه سطل کج شود . این طرح اجازه میدهد که آسانسور در چندین نقطه تخليه داشته باشد . این امر با استفاده از یک مکانیزم که می تواند سطل ها را هنگامیکه از آنجا می گذرد کج کند، ممکن می شود.

این کانوایر را نمی توان به یک عنوان یک مرتب کننده برای چند نوع محصول استفاده کرد، اما می توان بار محصول را بین چند نقطه تخلیه کرد. سطلها معمولا از همان مواد سطلهای صلب ساخته می شوند.

تفاوت الواتورهای بالابر تسمه ای و زنجیری

الواتور های تسمه ای ( خالی کردن مواد تحت نیروی گریز از مرکز ) دارای سرعت بالایی بوده و برای جابجایی مواد فله ای سبک مانند مواد پودری و یا دانه ای مورد استفاده قرار میگیرند. آسانسور تسمه ای مواد ساینده تر را تا هنگامیکه تراشه یا اجسام تیزتر (که به تسمه آسیب رساند) وجود نداشته باشد، حمل می کند.

الواتور های زنجیری ( خالی کردن مواد تحت نیروی ثقل و انحراف زنجیر های الواتور ) سرعت کمتری دارند ولی برای جابه جایی مواد و کالاها و یا قطعات سنگین مناسب و کاربردی تر هستند  . اسانسور زنجیری معمولا برای جابجایی مواد غیر سایشی استفاده میشود.

*جابه جایی در الواتور های بالابر (الواتور های زنجیری ) توسط قرقره الواتور ( چرخ زنجیر ) ودر الواتور های تسمه ای توسط طبلک ( غلطک ) انجام میشود.

4 دیدگاه دربارهٔ «زنجیر الواتور|قیمت زنجیر الواتور|زنجیر الواتور آمریکایی»

    1. سلام بله باید از کرپی های که با الیاژ خاص ساخته میشن در نقاله بالابر استفاده نمود تا باعث سایش زود هنگام زنجیر الواتور یا کرپی الواتور نشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا