تغذیه گر توان تسمه نقاله / تغذیه گر توان نوار نقاله غلتکی

تغذیه گر توان مانند دماغه تغییر شیب در تسمه نقاله های شیبدار استفاده میشود. وقتی انتهای پائین کانوایر تسمه ای، با چرخ یا کانوایر نوع غلتکی درگیر شود ، از تغذیه گر استفاده می شود.

تغذیه گرهای توان به جای آنکه یک محرکه جداگانه برای خود داشته باشند، معمولا از طریق محرکه کانوایر تسمه ای اصلی به حرکت در می آیند. این کار توسط چرخ زنجیر، انجام می شود.

یک روش دیگر استفاده از تسمه پیوسته ای است .در این روش ، تسمه حول یک سری پولی، پیچیده می شود. عیب  طرح تسمه پیوسته، اندازه فاصله ای است که به دلیل اندازه پولی روی تغذیه گر بین دو کانوایر به وجود می آید. این مشکل باید قبل از تصمیم گیری لحاظ شود.

 

کاربرد و مشخصات تغذیه گر توان در نقاله های تسمه ای و غلتکی

تغذیه گر توان باید انتقال نرمی را از بستر شیبدار بدون گیر کردن محصول در گوشه غلتکها، همانند تامین کند. برای اصلاح انتقال نرم یک افزایش 5 درصدی سرعت در حین انتقال توصیه می شود. باید تغذیه گر توان با سرعت 5 درصد کمتر از بخش شیبدار حرکت کند. معمولا یک تغذیه گر توان بیش از 5 درجه شیب ندارد.

 

 


تسمه ترمزی (تسمه های ردیف کننده) –  تسمه اندازه گیر


در کانوایرهای تسمه ای کوتاه می توان تمام قسمت های مورد نیاز را به صورت یک واحد مشترک ترکیب کرد. تسمه های ترمزی یا (تسمه های ردیف کننده) و تسمه های اندازه گیر دو نوع اصلی از کانوایرهای کامل می باشد.

تسمه های ترمزی: کانوایرهای کامل کوتاه و معمولا با طول حدود 5 فوت هستند. طول می تواند تغییر کند اما دو هدف اصلی برای به کار گیری تسمه های ترمزی موجود میباشد. در یک سیستم توزیع، تسمه ترمزی در انتهای تخلیه کانوایرهای تجمعی، برای نگه داشتن محصول از حرکت رو به جلو یا عقب استفاده میشود.

تسمه های ردیف کننده: در حمل بار فرودگاه و انتقال بسته ها طی فرآیند معین استفاده میشود‌ استفاده از تسمه های ترمزی کنترل بیشتری را روی واحد بار ممکن می کند.

چندین تسمه ترمزی را میتوان با هم نصب کرد تا یک تسمه اندازه گیر ایجاد شود. یک تسمه اندازه گیر دو مقطع کوتاه از یک کانوایر پشت سر هم می باشد که در سرعت های متفاوت حرکت می کند.

آنها یک محرکه مشترک دارند که در آن، تسمه آهسته تر، تسمه سریع تر را تغذیه می کند. تسمه آهسته تر به عنوان مقطع ترمزی و تسمه سریعتر به عنوان مقطع اندازه گیر عمل می کند.

همانند آنچه در تسمه ترمزی بحث شد تسمه اول برای نگه داری بار در عقب طراحی می شود. هنگامیکه قطعات روی بخش اندازه گیر قرار گیرند، تغییر سرعت فاصله ای را بین محصولات ایجاد می کند این فاصله دهی موضوع مهمی برای تجهیزات کنترلی می باشد که می تواند محصول را به صورت منفرد برای ورود به یک فرایند یا سیستم ترتیب، منظم کنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا