انواع وسایل کشیدن اتوماتیک تسمه نقاله/ریگلاژ اتوماتیک تسمه نوار نقاله

انواع وسایل کشیدن اتوماتیک تسمه نقاله برای حفظ کشش، جلوگیری از مشکلات نوار، و حاکمیت بر اتصال و تعویض نوار مورد استفاده قرار می گیرد. روش‌های اتوماتیک برای ریگلاژ، دارای انواع مختلف است ،از جمله: ثقلی، هیدرولیکی، الکتریکی و پنوماتیکی. در ادامه به بررسی و میزان اهمیت هرکدام در مواقع مختلف می پردازیم.

 

ریگلاژ تسمه نوار نقاله

ریگلاژ تسمه نقاله در نوارهای نقاله از اهمیت زیادی برخوردار است. این اقدامات برای ایجاد کشش و ریگلاژ مناسب، جلوگیری از سر خوردن تسمه، حفظ قوس عرضی نوار و جبران تغییرات طول نوار انجام می‌شود. همچنین، حاکمیت بر اتصال و تعویض نوار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درباره ریگلاژ تسمه نقاله/سیستم کشش نوار نقاله بیشتر بخوانید.

 

 

انواع ریگلاژ در نوار نقاله

این سیستم به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:
سیستم کشش دستی
سیستم کشش اتوماتیک

 

 

وسایل کشیدن اتوماتیک تسمه نقاله

وسایل ریگلاژ تسمه نوار نقاله اتوماتیک، به دلیل سرعت عملکرد بالا، بهترین گزینه برای هر نوع نوار نقاله هستند. این وسایل می‌توانند به صورت افقی، عمودی یا در هر شیبی نصب شوند و انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد از جمله :

  • ثقلی
  • هیدرولیکی
  • الکتریکی یا پنوماتیکی

ریگلاژ تسمه نوار نقاله ثقلی

این نوع وسیله کشیدن بهترین کارایی را در سرعت عملکرد نشان می‌دهد، مخصوصاً در نوارهای سرازیر. نصب آن در نزدیکی محل تخلیه نوار اهمیت دارد و این وسیله می‌تواند بهترین شرایط عملیاتی را برای کنترل کشیدگی نوار فراهم کند.

 

 وسیله ریگلاژ تسمه نوار نقاله هیدرولیک

این وسیله کشیدن یک کشیدگی ثابت از پیش تعیین شده را به نوار بازگشت اعمال می‌کند. مقدار کشیدگی به‌طور دقیق قابل تنظیم است و از نظر نصب نیاز به حفریات اضافی برای نصب وزنه‌های تعادلی ندارد.

 

 وسیله ریگلاژ تسمه نوار نقاله الکتریکی

این وسیله کشش از یک وینچ الکتریکی به همراه کنترل یا تنش سنج استفاده می‌کند، این وسیله نیز امکان تنظیم دقیق کشیدگی را فراهم می‌کند.

*استفاده از این انواع وسایل به موازات با اتوماتیک بودنشان، به بهبود کارایی و کنترل بهتر بر روی نوارهای نقاله کمک می‌کند.

 

 

جمع بندی ریگلاژ اتوماتیک تسمه نوار نقاله

ریگلاژ تسمه نقاله در نوارهای نقاله برای ایجاد کشش مناسب و جلوگیری از مشکلات مختلف انجام می‌شود. ریگلاژ دستی با وسایل پیچی برای نوارهای کوتاه مزیت دارد، اما در نوارهای با تناژ بالا، ریگلاژ اتوماتیک بهترین گزینه است. این انواع وسایل از ثقلی، هیدرولیکی، الکتریکی یا پنوماتیکی با سرعت و دقت بالا برخوردارند.

 

 


مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا