تسمه نقاله سنگبری

تسمه نقاله سنگبری

انواع مختلفی از نوارهای نقاله وجود دارد، با جزئیات متفاوت. اما، اجزای اساسی آنها به تسمه نقاله معروف است.انتقال مواد، اصلی‌ترین کار نوارهای نقاله است.

 

تسمه نقاله مخصوص سنگبری

تسمه نقاله سنگبری، به عنوان بخش اساسی نوار نقاله سنگبری، برای انتقال مواد سنگی استفاده می‌شود. بخصوص در کارخانجات سنگبری و معادن سنگ.

 

 


تسمه نقاله چیست؟

تسمه نقاله در واقع جزء حمل‌کنندهٔ یک سامانه انتقال مواد در کانوایر های تسمه ای می‌باشد.نوار نقاله های تسمه ای (Belt conveyors) متداول ترین کانوایر انتقال مواد در کاربردهای امروزی می باشند. این نوع از نقاله ها قادر به حمل گروه وسیعی از انواع مواد بسته ای و فله ای می باشند. پتانسیل جابجایی تسمه نقاله ها بیش از نیاز های عملی است. این تجهیزات میتوانند ساعت ها و ماه ها به صورت دائم مواد را جابجا کنند.
درباره تسمه نقاله ها بیشتر بدانید. لیست قیمت تسمه نقاله|قیمت لاستیک نوار نقاله


 

 

تسمه نقاله pvcمخصوص سنگبری

تسمه نقاله‌های سنگبری معمولاً از انواعpvc هستند، از زیرشاخه‌های تسمه نقاله پی وی سی شیاردار نیز برای سنگبری استفاده می‌شود. در بعضی موارد نیز از تسمه نقاله گریپ استفاده می شود.
تسمه نقاله پی وی سی شیاردار، به ویژه برای کارخانجات سنگبری و سنگ‌سابی، با ابعاد و ضخامت مشخصی تولید می‌شود، ولی عرض آن سفارشی است و با توجه به نیاز مشتری قابل تنظیم است.

این تسمه‌ها دارای دو ویژگی منحصر به فرد است:
۱) برای کار در دماهای بالا
۲) برای کار در دماهای پایین

این تسمه‌ها با قالبیت اتصال و قابلیت جابجایی مواد محکم و سفت و تیز، که نیازمند تسمه‌ای با دوام است، تولید می‌شوند و دارای ساختار سه لایه با EP200 هستند.

 

 

 


کارخانه سنگ و فرآیندهای تولیدی

کارخانه سنگ به مرکزی اشاره دارد که تمامی مراحل لازم برای فرآوری سنگ، از جمله برش کاری، صیقل و ساب، رزین کاری و بهبود کیفیت سنگ را به صورت تخصصی انجام می‌دهد. این کارخانه‌ها معمولاً در نزدیکی معادن واقع شده و نقش مهمی در تولید محصولات سنگ دارند.

 

 

فرآیندهای تولیدی در کارخانه سنگ

پس از استخراج سنگ از معادن، آن‌ها به کارخانه سنگ منتقل می‌شوند. در کارخانه، سنگ‌ها به قطعات کوچکتر برش داده و سپس با استفاده از دستگاه کالیبر تایل، ضخامت و ابعاد آن‌ها تنظیم می‌شود. در مرحله بعدی، حفره‌های ریز سنگ با مواد بتونه پر می‌شوند و اگر نیاز باشد، از مواد رزینی جهت تقویت سنگ استفاده می‌شود. در پایان، سنگ‌ها پولیش می‌شوند تا نقوش و طرح آن‌ها به نمایش درآید و ارزش و قیمت آن‌ها افزایش یابد.

این فرآیندها همگی با هدف بهبود کیفیت و استحکام سنگ‌ها انجام می‌شوند و نقش مهمی در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون دارند.

 

 

مراحل تأسیس کارخانه سنگبری و نکات لازم برای آن

راه‌اندازی یک کارخانه سنگبری نیازمند بررسی مراحل و اصول خاصی است.

در فاز اولیه، باید سرمایه لازم و هزینه‌های پیشرو را برآورد کرد. برای تأمین هزینه‌های حداقل ۶ ماهه تولید، سرمایه‌گذاری کافی ضروری است. بعد از آن، تامین کوپ به عنوان اولین ماده مصرفی باید با دقت انجام شود. خرید دستگاه‌ها نیز باید با توجه به نوع سنگ‌های قرار است در کارخانه تولید شوند، صورت گیرد.

بخش منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استخدام افراد متخصص و ماهر اساسی است تا تولیدی با کیفیت و افزایش فروش به وجود آید. کارکنان کارخانه سنگ باید حداقل یک سال سابقه کاری در زمینه تولید سنگ داشته باشند تا بتوانند در فرآیند تولید به خوبی عمل کنند. همچنین، تخصص و آگاهی کارکنان در زمینه سنگ‌شناسی نقش بسزایی در کیفیت فرآوری سنگ دارد. مکان مناسب برای کارخانه نیز باید با توجه به نیازهای تولیدی و امکانات لازم انتخاب شود.

در نهایت، داشتن دانش کامل در زمینه معادن سنگ، تولید و فروش اساسی است تا کارخانه سنگبری با موفقیت راه‌اندازی شود و به سودآوری برسد.

 


مطالب مرتبط

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا