انواع تغذیه کننده های نوارنقاله/تغذیه موادروی تسمه نوارنقاله


تغذیه کننده ها


 

تغذیه منقطع یا غیر منظم مواد باعث ایجاد قسمت های متناوب خالی و خیلی پر بر روی نوار نقاله می شود. چنین شرایطی معمولا باعث افت ظرفیت و احتمالا ریزش مواد در طول قسمت های خیلی پر می شود. از این رو، از نوعی وسایل تنظیم تغذیه نوار نقاله (تغذیه کننده ها)، استفاده می شود.

برای تخلیه مواد از یک نوار به نوار دیگر، استفاده از یک شوت انتقالی کافی است، اما برای انتقال مواد از قیف ها، سیلوها یا توده مواد بایستی از نوعی تغذیه کننده استفاده کرد. تغذیه کننده ها انواع مختلفی مانند مارپیچی، نواری، پارویی، آپرون”، با صفحه رفت و برگشتی، زنجیری، ارتعاشی، دورانی پره ای یا طبلکی ، دورانی دیسکی یا میز دوار دارند.

تغذیه کننده های آپرون، پارویی و پره ای در حین کار کمی نوسان دارند مگر اینکه فاصله تیغه ها یا پره ها در مقایسه با مواد تغذیه شده کوچک باشد. شوت های منتهی به نوار این تغذیه کننده ها نیز به یکنواخت کردن نوسانات کمک می کنند.

انتخاب تغذیه کننده بستگی به ویژگی های مواد حمل شده، چگونگی ذخیره شدن مواد، و ظرفیت مورد نیاز دارد.

 

درباره لیست قیمت تسمه نقاله|قیمت لاستیک نوار نقاله بیشتر بدانید .


 

مارپیچی:

در این نوع تغذیه کننده برای کنترل و تنظیم جریان یکنواخت و پیوسته، یک نقاله مارپیچ در زیر یک بونکر تغذیه نصب شده است. این تغذیه کننده برای قطعات بزرگ، ترمه های خیلی ریز، و مواد تراکم پذیر مناسب نیست .


 

نواری:

یک تسمه نوار نقاله خیلی کوتاه است که در زیر یک مخزن ذخیره قرار دارد. نوار معمولا تخت است و توسط قرقره های نزدیک به هم یا توسط یک صفحه لغزنده مسطح نگه داشته می شود. تغذیه کننده های نواری در حمل مواد نرم، روان، ساینده و خرد شونده استفاده گسترده ای دارند.

 


 

پارویی (تیغه ای):

این مدل شامل پاروها یا تیغه هایی است که پشت سرهم روی دو رشته زنجیر نقاله نصب شده اند. پاروها یا تیغه ها روی کف یک ناو کشیده می شوند. تغذیه کننده پارویی یک وسیله ساده و متراکم برای کنترل تغذیه مواد نرم یا ریزدانه است.

 


 

زنجیری:

این نوع از زنجیرهای سنگین گردان تشکیل یافته است. چرخش زنجیر باعث جریان یافتن مواد می شود. کاربرد آن برای مواد قطعه ای و دانه درشت است .

 


 

 آپرون:

این نوع برای حمل مواد ساینده، سنگین، و قطعه ای استفاده می شود. مواد روی صفحات فلزی هم پوشان یا پاروهایی که بین یا روی رشته های زنجیر نقاله نصب شده اند حمل می شوند. زنجیرها معمولا روی غلتک هایی که روی ریل های فلزی حرکت می کنند جفت شده اند.

 


 

صفحه ای رفت و برگشتی:

یکی از قدیمی ترین وسایل برای تغذیه مواد از سیلوها یا قیف ها است. این تغذیه کننده از یک صفحه یا ناو رفت و برگشتی تشکیل شده است که به صورت افقی با شیب ملایم حرکت می کند. عضو رفت و برگشتی در ارتفاعی در زیر یک بونکر نصب شده است و کار تخلیه از بونکر و تغذیه نوار را انجام می دهد. تغذیه کننده های صفحه ای برای مواد نرم، مخلوط مواد درشت و نرم یا قطعات کوچک مناسب هستند.

در تغذیه کننده ارتعاشی ناو دستگاه توسط یک منبع ارتعاش به حرکت در می آید. حرکت ارتعاشی مواد را وادار به جریان محدود و کنترل شده می کند. تغذیه کننده های ارتعاشی برای دامنه وسیعی از مواد مناسب هستند، اما برای موادی که خاصیت چسبیدن و انباشتگی روی سطح ناو را داشته باشند قابل کاربرد نیستند.


 

پره ای دورانی:

از یک محور پره دار که در محفظه ای بسته نصب شده، تشکیل شده است. تغذیه کننده دورانی-پرهای تغذیه ای منقطع را فراهم می کند و برای مواد نرم جریان آزاد یا مواد با قطعات کوچک مناسب است.

 


 

طبلکی دورانی:

این نوع کنترل نسبتا دقیقی را بر روی سرعت تخلیه در رابطه با مواد نرم یا ریزدانه فراهم می کنند. البته برای مواد چسبنده یا غیرروان مناسب نیستند.

 


 

میزدوار _ دیسکی:

از یک صفحه افقی مدور، تشکیل شده که در زیر خروجی یک بونکر مخروطی یا قیف می چرخد. مواد روی صفحه توسط یک پاروی قابل تنظیم به بیرون هدایت می شوند. از این تغذیه کننده ها برای موادی که تمایل به پل زدن دارند استفاده می شود .

 


 

پاروی دورانی(دورانی-پارویی):

تغذیه کننده های متحرک دورانی-پارویی برای استفاده در تونل ها، زیر کپه ها یا زیر سیلوهای ذخیره طویل مناسب هستند. مکانیزم پارو کردن از تعدادی بازوهای منحنی که روی یک محور قائم قرار گرفته اند تشکیل شده است. این بازوها طوری قرار گرفته اند که مواد را از داخل یک کانال سراسری در طول یک کپه یا سیلوی ذخیره پارو می کنند.


 

دریچه تنظیم:

چنانچه مواد دانه ریز و خیلی روان باشند، استفاده از یک دریچه ساده قابل تنظیم معمولا تنظیم رضایت بخشی را برای جریان این گونه مواد فراهم می کند. این دریچه ها در تونل های برداشت در زیر کپه های ذخیره یا سیلوها استفاده می شوند. با طرح های متعددی به صورت مسطح یا به شکل شوتهای بارگیری و دیواره های بارگیری ساخته می شوند. برای اختلاط عیارهای مختلف مواد در روی نوار نقاله ها می توان از دریچه های تونلی و شوت های متعدد در تونل های واقع در زیر کپه ها یا سیلوها استفاده کرد .

 


مطالب مرتبط :

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا