نوار نقاله غلتکی/ کاربرد نوار نقاله غلتکی

کانوایر غلتکی ثابت، همان مفاهیم کانوایر چرخدار ثابت را دارد. قواعد تعیین ابعاد کانوایر همچنان پابرجا است، به جز آنکه فاصله عرضی بین چرخها حذف می شود.چهارچوب ها هم از فولاد و هم از آلومینیوم ساخته میشوند. انتخاب های بیشتری برای غلتکها وجود دارد.

محدوده قطر غلتکها از قطر 3/4 اینچ تا 1/2 3 اینچ است. متداول ترین ابعاد قطر 1.4، 1.9 و 2.5 اینچ می باشد.

غلتک ها معمولا پوسته فولادی با بدنه فولادی دارند لیکن غلتکهایی که قطر کمتری دارند، هم از جنس پوسته آلومینیومی و هم فولادی موجود هستند. تمام ابعاد با غلاف ها یا روکش های پلاستیکی مختلف موجود است.

درباره نوار نقاله شیب دار-تسمه نقاله آج دار/کانوایر تسمه ای بیشتر بدانید.

 

کانوایر غلتکی ثابت

کانوایر غلتکی ثابت از یک سری غلتک در فواصل مرکز تا مرکز 3، 4 یا 6 اینچی تشکیل شده اند که بین چهارچوبهای جانبی نصب می شوند. مانند کانوایر چرخ اسکیت، غلتکها می توانند در پائین یا بالای چهار چوب نصب شوند.

مقاطع قوس دار با استفاده از غلتک های استوانه ای و هم غلتک های مخروطی ساخته می شوند، وقتی محصولات سبک وزن مد نظر باشد غلتک های استوانه ای راحت تر می چرخند.

 درباره نوارنقاله لوله ای/کاربرد و مشخصات تسمه نقاله لوله ای بیشتر بدانید.

 

معایب غلتک های استوانه ای

عیب غلتک های استوانه ای این است که محصول به خارج منحنی منحرف می شود و یک فشار در مقابل ریل راهنما ایجاد می کند. یک کانوایر قوس دار با غلتک های استوانه ای، راستای محصول را به خوبی نگه نمی دارد. اگر محصول گرد باشد، موضوع راستا عاملی مهم نیست.

استفاده از غلتک های دوتایی در مسیرهای قوس دار نتیجه بهتری دارد و اینگونه کانوایرهای قوس دار یک بسته مربعی یا مستطیلی را بهتر از یک کانوایر قوس دار با غلتکهای ساده حمل می کند، زیرا ردیف خارجی غلتک ها می تواند سریعتر بچرخد. در برخی موارد، غلتک های شیب دار ترجیح داده می شود زیرا راستای محصول به آسانی تنظیم می شود. ولی غلتکهای شیب دار سنگین تر بوده و با محصول بسیار سبک به صورت رضایت بخشی کار نمی کند.

پیمایش به بالا