استفاده از تسمه نقاله در فرهای پخت بیسکوییت

پخت بیسکوییت یکی از مراحل بسیار مهم در کیفیت نهایی فرآورده های بیسکویت است که بسیار پیچیده بوده و فهم و تشریح کامل آن مشکل است.
گرچه طی عمل پخت بیسکویت دما را میتوان اندازه گیری نمود، اما میزان دمای ذخیره شده و انتقال گرما در فر و در فرآورده به سادگی قابل اندازه گیری نیست و به همین جهت فهم تغییرات خمیر بیسکویت طی زمان پخت گاه مشکل است.

فرهای پخت بیسکویت

امروزه برای پخت بیسکویت بیشتر از فرهای تونلی دارای: باند تسمه نقاله به طول تقریبی ۵۰ تا ۲۰۰ متر و عرض ۱٫۲ متر، مجهز به مشعل های گازی، گازوئیلی نفتی و گاز، (نفت سبک بدون گوگرد) و المان های برقی استفاده میشود.

شرایط فر شامل ،دما زمان مناطق ،دمایی رطوبت نسبی چگونگی انتقال دما، جابه جایی هدایت و … از هنگام ورود خمیر به فر تا خروج آن بسیار مهم است. زمان پخت بیسکویت ها بین ۲٫۵ تا ۱۵ دقیقه است.

چون دما را نمیتوان به سهولت و سرعت تغییر داد، لازم است مناطق دمایی با دمای مشخص در فر موجود باشد که هنگام ورود خمیر بیسکویت به این مناطق و خروج از آن تغییرات لازم انجام گیرد.

 

تسمه نقاله های پی وی سی یکی از چندین گونه تسمه های نقاله میباشد که بیشتر در نقاله های تخت افقی از آنها استفاده میشود. به دلیل (مقاومت دربرابر سایش – مقاومت در برابر اب روغن و بخار داغ – بهداشتی بودن برای استفاده در انواع کارخانجات دارو سازی مواد غذایی و خوراکی) قیمت ارزان و کارایی و بازدهی بسیار زیاد  یکی از پر مصرف ترین نوع از تسمه نقاله ها میباشد .درباره انواع تسمه نقاله pvc و قیمت آنها بیشتر بدانید. قیمت تسمه نقاله پی وی سی

 

انواع فرهای پخت بیسکوییت

فرهای پخت بیسکویت دارای طرح های گوناگونی هستند و شرایط مورد نیاز برای پخت بیسکویت های گوناگون هم یکسان نیست ضخامت ورق استیل حدود ۱٫۲ میلیمتر و وزن آن ۹ کیلوگرم به ازای هر متر مربع است که سنگین بوده و به حرکت در آوردن آن مشکل است.
امروزه برای کم کردن وزن باند نقاله فرهای پخت بیسکویت از tygaflor استفاده میشود که در واقع (Polytetrafluoroethylen (PTFE با پوشش فایبرگلاس است.

پیمایش به بالا