کرپی گالوانیزه

پوشش های کرپی و پیچ و مهره ها


روکش کرپی و پیچ و مهره ها


پوشش کرپی

انواع پوشش هایی برای کرپی و پیچ و مهره ها وجود دارد. که هر کدام کارایی خاص خود را دارا میباشند. انتخاب روکش بستگی به نوع محیط  و شرایطی که پیچ یا کرپی و در آن نصب میشوند دارد. مانند: مقاومت به خوردگی_اهمیت ظاهری کرپی یا پیچ_شکل یا سایز_ترد بودن یا شکنندگی _رسانایی_برای روانکاری و مومتاژ آسان_فام رنگ و….

روکش کرپی ها انواع مختلفی مانند. (پوشش میکانیکی_متال اسپری کردن_گالوانیزه گرم یا همان قوطه در مذاب روی _ فسفاته یا همان کانوژن شیمیایی _ میکرو کپسول _ پوشش دهی رنگ ،رنگ امیزی_غوطه وری سرد _  ابکاری الکتریکی)هستند. که چند نوع از این پوشش های کرپی و پیچ و مهره ها بیشترین استفاده را در میان پوشش ها دارند.

 


آبکاری غوطه وری در مذاب (گالوانیزه گرم)

این نوع از پوشش و آبکاری در فلز روی مذاب انجام میشود. در روکش گالوانیزه گرم ضخامت روکش بین ۱۰۰تا۵۰میکرون اعمال میگردد. و مقاومت و عمر این روکش بین ۳تا۱۰سال میباشد. و از خوردگی و زنگ زدگی پیچ یا کرپی و مهره ها جلوگیری می نماید. این نوع ازپوشش بیشتر برای پیچ و مهره و کرپی های اهنی و کلاس ۸.۸ میباشد. رنگی که بعد از روکش ابکاری گالوانیزه گرم بر پیچ کرپی و مهره میشود رنگ خاکسری تیره میباشد.

 


ابکاری (گالوانیزه سرد )

این نوع از روکش که گالوانیزه سرد نام دارد یکی از پر مصرف ترین ابکاری ها میباشد. این نوع از پوشش از خوردگی کرپی و پیچ و مهره جلوگیری مینماید.  و باعث ظاهری براق و زیبا بر روی پیچ و کرپی میشود. این نوع از روکش های کرپی و پیچ و مهره ها  توسط روی یا نیکل یا کرم انجام میشود. البته این نوع از ابکاری با رنگهای (زرد.سبز.مشکی.ابی.مشکی.هفت رنگ.یا رنگ استیل براق)میباشد.

 

 

 


صنایع کوبن پیچ  09124224786

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا