فرق زنجیرالواتور اصلی و فرعی

تفاوت زنجیرالواتور اصلی و فرعی

 

 زنجیر های الواتوری ضد سایش-رولیک-قرقره الواتور و انواع کرپی های یوبولت و الواتوری

زنجیر های الواتوری پس از ذوب فولاد آلیاژی توسط عملیات جوشکاری برق یا گاز به یکدیگر متصل میشوند. و در مرحله بعد وارد عملیات حرارتی شده  تا بعد از انجام عملیات حرارتی اماده انجام تست و عرضه شود. تست زنجیر های حلقوی بدین صورت میباشد که توسط دستگاه مخصوصی طول مشخصی از زنجیر را به دو فک دستگاه متصل شده و نیروی مشخصی به ان وارد میگردد تا نتایج ان ارزیابی شود .

 


 

میزان بار مجاز یا استاندارد

 

حداکثر بار دینامیک یا استاتیک بر حسب پوند یا کیلوگرم که به شکل نیروی تنشی مستقیم ب طول مشخص مستقیم و صدمه ندیده ی زنجیر وارد شده تا ظرفیت ان ارزیابی شود.  بارگذاری بیش از مقدار موجب اسیب دیدگی زنجیر خواهد شد.

 


 

تست کیفیت یا  proof test زنجیر الواتور

 

این نوع تست آزمونی است کششی برای کنترل کیفیت زنجیر با هدف ارزیابی جوش وکیفیت مواد سازنده زنجیر الواتور برای انجام این تست. حداقل نیرو بر حسب پوند یا نیوتن در طول مشخصی از زنجیر وارد شده و ارزیابی های مورد نظر انجام می شود.

یکی دیگر از مراجع در زمینه تست مواد،استاندارد ASTM (American Society of testing and materials) می باشد که توسط این استاندارد تمام مواد به کار رفته در ساختمان زنجیرها شامل آلیاژ درصد فلزات و روش ساخت آنها توضیح داده می شود .زنجیرهتایی که توسط کارخانه های سازنده ،تولید می شود باید دارای مشخصاتی باشد که عبارتند از : اندازه زنجیر ، گرید زنجیر ،ظرفیت زنجیر و طول زنجیر است .درج مشخصات فوق روی کلیه ی زنجیرها الزامی بوده و گاهی موارد زیر نیز توسط سازنده مشخص می شود .  تعداد ساقهای زنجیر . شناسایی مشخصات زنجير (شماره سریال) . نام و علامت تجاری سازنده می باشد.

 


 

حک گرید زنجیر


حلقه های به هم پیوسته از جنس فولاد یا آلیاژ آن به شکل میله به دستگاه ترریق شده و پس خم کردن و برش، حلقه های ایجاد شده توسط جوشکاری الکتریکی به یکدیگر متصل میشود.  سپس گرید زنجیر به شکل برجسته روی آن حک می شود. عمل حک کردن گرید (درجه ) روی زنجیر به سه صورت زیر انجا می شود:1 حک روی تا حلقه ها .2 حک در فواصل یک متری .3حک کردن روی حلقه های 60.40

زنجیرهای حلقه کوتاه را می توان به گونه ای کالیبره کرد که به راحتی در قرقره ی چرخهای دوار گرفته و عمل کند.
چرخ های دوار برای بالا پایین آوردن زنجیر در بالابرهای دستی، بادی،الواتوری و یا الکتریکی به کار می روند. در هنگام تعویض زنجیر چرخهای دوار، باید دقت شود که زنجیر تعویضی مشابه زنجیر اصلی سازنده دستگاه باشد. اگر زنجیر تعویضی متناسب با چرخ دوار نباشد به راحتی از چرخ بیرن می پرد و باعث آسیب دیدگی زود هنگام زنجیر، سایش حلقه های آن و قرقره می شود قرقره ها و درام هایی که زنجیر ری آنها قرار می گیرد.

حداقل باید 24 برابر قطر زنجیر طراحی شوند در این گونه زنجیرها، طول هر حلقه ی زنجیر نباید از 6 برابر قطر حلقه بیشتر بوده و پهنای ان نیز نباید از 3.5 برابر قطر حلقه بیشتر باشد.جوش های به کار رفته در حلقه ها باید کاملا صاف و یکناخت بوده و قطر جوش نباید از قطر ماده مورد استفاده در ساختمان زنجیر کمتر باشد. به عبارت دیگر محل جوشکاری شده نباید به تفاوتی از لحاظ شکل، سطح ضخامت با بخش های مجار داشته باشد.

 


صنایع کوبن پیچ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا