قیمت کرپی

لیست قیمت کرپی یوبولت|بست لوله

 به طور کلی و خلاصه کرپی یوبولت یک نوع بولت دو سر رزوه میباشد که به شکل یو (U) از وسط خم و حالت داده شده است. وظیفه اصلی و دلیل  تولید و ساخته  شدن این نوع از کرپی و یوبولت ها و اتصالات، مهار یا فیکس کردن لوله های مانند: (آب – گاز – نفت – پتروشیمی – فنس ) جهت جلوگیری از ارتعاشات و یا جابجایی میباشد.

امروزه ازکرپی یوبولت ها می توان برای اتصال طناب – سیم بکسل (بست سیم بکسل -کلیپس) مهار گارد ریل و  سازه های لوله ای و یا صنایع خودرو سازی نیز استفاده میشود

یوبولت

یوبولت –  لیست قیمت یوبولت

سایز: (“1/2 اینچ”20)(M6 تا M30)
انواع یوبولت : لوله -تخت – ایرانتی -زد-عصایی

تولید و پخش کرپی یوبولت (کرپی سازی)

ساخت با به روز ترین دستگاه ها، توسط باتجربه ترین افراد. ساخت طبق نقشه با انواع آلیاژ در سایزهای مختلف

از سایز ( M6 تا M30 ) ( “1/2 تا “20 )

انواع یوبولت (کرپی لوله) -کرپی تخت( آنتنی)- ایرانتی –  زد – عصایی و …

 

 

 جدول سایز بندی استاندارد یوبولت ها – اندازه داخلی کرپی U بر اساس سایز لوله

اندازه و سایز داخلی یوبولت ها به دلیل استفاده بیشتر از آنها جهت اتصال لوله ها، به همین دلیل اندازه و سایز بندی کرپی ها بر اساس لوله ها انجام می شود. این اندازه و سایز بندی (اندازه داخلی ) یوبولت ها بر اساس قطر بیرونی لوله ها از سایز( “1/2 اینچ تا “20)  ساخته میشود.

 

اندازه داخلی یوبولت بر اساس سایز لوله
جدول سایز بندی استاندارد یوبولت ها

 

اتصالات رزوه ای و کرپی یوبولت ها

یکی از انواع اتصالات که بیشترین کاربرد را در صنایع گوناگون دارند پیچ و مهره ها و اتصالات رزوه ای میباشند،که نباید اهمیت انهارا کمتر از جوشکاری دانست. در صنعت از نظر هندسی و ابعادی 125نوع رزوه وجود دارد که به طور معمول در صنایع مختلف نظیر: فولاد،معدن،نفت،گاز،پتروشیمی،حمل و نقل و راهسازی،سازه های فلزی،تجهیزات و ماشین آلات گوناگون به کار می روند.

 

UBOLT – کرپی یو

واژه ( BOLT ) بولت واژه عامی است که به همه اتصال دهنده های رزه دار مانند پیچ های دو سره رزوه ، یو بولت ، بدون گل (آچار گیر) یا تمام رزه(STUD BOLT )،و نیز پیچ های خودکار (MACHINE SCOREWS) گفته میشود. در میان انواع این بولت ها یکی از پر کاربرد ترین از آنها وجود دارد که یوبولت نام دارد.

استفاده از کرپی یوها و اتصالات رزوه ای یکی از عمده و پرمصرف ترین روش های اتصال است .که در انواع صنایع مختلف همچون : فولاد-پتروشیمی-معدن-نفت-گاز-سازه های فلزی-قفسه بندی پروش قارچ تجهیزات .و ماشین آلات گوناگون کاربردهای زیادی را دارند. و براساس آلیاژ مورد نظر -ابعاد گوناگون -طراحی-پوشش دهی-عملیات حرارتی-و… میتوان ساخت.

کرپی یوبولت

 انتخاب ضخامت رزوه در یوبولت ها بسته به میزان فشار – مقاومت و سایز لوله از ضخامت 6 تا 30 میلیمتر  متغیر میباشد .

شناخت و معرفی کرپی یوبولت ها بر اساس  ضخامت رزوه – اندازه دهانه داخلی – نوع آلیاز میلگرد – ارتفاع و پوشش یوبولت انجام میشود.

نوع آلیاژ و پوشش در یوبولت ها انواع مختلفی دارد و بر اساس کاربردی که دارند از انواع آلیاژ های ( 5.8 – 8.8 – 10.9 – استیل 316 – استیل 304 ) مختلف ساخته میشوند و براساس شرایط جوی با انواع پوشش های ( گالوانیزه سرد -گالوانیزه گرم -داکرومات و … ) روکش میشوند.

انواع یوبولت (کرپی لوله) –کرپی تخت( آنتنی)- ایرانتی –  زد – عصایی

 

 اتصالات رزوه ای

     

 دلایل استفاده ار اتصالات رزوه ای چیست؟

  1.  انتخاب و نوع اتصال یک کرپی یوبولت و قطعات رزوه دار در یک سازه
  2. آگاهی از انواع اتصال و دانستن فواید
  3.  هزینه بودن اجرا و نصب .
  4.  سرعت نصب و مونتاژ بالا .
  5.  امکان باز کردن دوباره سازه و نقطه اتصال و استفاده مجدد .از کرپی های نصب شده.
  6.  نصب راحت و آسان.
  7.  از میان بردن تجهیزات جوشکاری و بسیار مزایا و فواید دیگری را دارد .

 

 تولید رزوه کرپی یوبولت

رزوه کرپی ها را میتوان به 2 روش تولید نمود .

  1. روش ماشین تراش
  2. روش نورد

 

روش اول ( ماشین تراش ) 

اولین روش ماشین کاری (تراش کاری) میباشد. دراین روش ،رزوه هایی را به وسیله تراشکاری روی میلگرد کرپی قبل از خم شدن ایجاد می کنیم. در این روش قطر خارجی رزوه های تراش داده شده دقیقا برابر با قطر ساق کرپی میباشد.

مزایای تولید با این روش  : نامحدود بودن ساخت نسبت به قطر و طول محصول و اجرای تمامی مشخصات فنی مورد نیاز اشاده کرد. 

 معایب تولید با این روش : هزینه زیاد ، زمان زیاد ساخت رزوه و کاهش استحکام  میکانیکی  به دلیل پارگی الیاف و مرزهای دانه ها اشاره نمود.

 

روش دوم ( نورد)

دومین روش (نورد) می باشد. در این روش به جای تراش و حذف قسمت هایی از میل گرد اولیه ،رزوه ها توسط فرآیند اکستروژن ایجاد می شود. مقطع پیچ نیم رزوه و یا کرپی یو بولت قبل از رزوه شدن دارای دو قطر متفاوت است. قسمتی که قرار است رزوه شود دارای قطری کمنر بوده که پس از رزوه شدن ،به دلیل انبساط شعاعی دارای قطری برابر ساق (shank) می گردد.

ولی پیچ تمام رزوه نیازی به داشتن دو مقطع قبل از رزوه زنی ندارد. ضعیف ترین منطقه رزوه نسبت به نیروهای مکانیکی ،قطر کوچک (minor)است. چون این مقدار در هر دو روش تولید برابر می باشد. از نظر مقاومت یکسانند . از طرفی،کار سرد بر روی آلیاژ پیچ در روش نورد، موجب افزایش فشردگی و استحکام رزوه ها می شود.

دلایل شکستن کرپی و پیچ

رعایت نکردن نکاتی مانند انتخاب فلز و آلیاژ مناسب ، نوع سخت کاری و آبدهی ،  تولید و ساخت و…. باعث به وجود امدن شکستگی در اتصالات و انواع کرپی و پیچ و مهره ها شده و به دنبال آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی در کار و دستگاه و …. میشود.

ترک های پیچ و مهره ها/انواع مختلف در پیچ و مهره ها

نوعی گسیختگی که در طول مرز دانه ها یا از میان آنها عبور نموده و یا در پی ناخالصی ها حرکت می کند را ترک می گویند. ترک اتصالات اغلب بر اثر تنش بیش از حد، در حین پرس گرم یا دیگر عملیات شکل دهی و یا در خلال عملیات حرارتی به وجود آمده و یا اصلا در مواد اولیه وجود دارند.

درجه آلیاژ کرپی ها

گرید و استحکام تمامی کرپی ها باید بر روی کرپی و مهره و واشر های انها درج شود . درجه بندی و استحکام آلیاژ کرپی ها با اعداد بدین صورت است که همیشه عدد قبل از اعشار معرف یک درصد حداقل استحکام کششی بر حسب مگاپاسکال و عدد بعد از اعشار معرف 10برابر نسبت حداقل استحکام تسلیم به حداقل استحکام کششی میباشد .

اسکرول به بالا