نوار نقاله شیب دار-تسمه نقاله آج دار/کانوایر تسمه ای

نوار نقاله های شیب دار و کانوایر های تسمه ای -کاربرد و موارد مورداستفاده

 

فروش و عرضه انواع تسمه نوار نقاله های آج دار جهت حمل و جابجایی انواع مواد و قطعات مختلف

پخش تسمه نقاله لاستیکی و تسمه نقاله pvc با  عرض( 50-60-65-80-100و120 ) سانتیمتر

 


نوار نقاله های پرشیب

 

استفاده از نوار نقاله شیب دار-تسمه نقاله آج دار-انتقال و جابجایی در شیب با کانوایر

با توجه به محدودیت نوار نقاله های معمولی برای حمل مواد در شیبهای زیاد .و همچنین مشکلاتی که در رابطه با خردشدگی ناخواسته و انطباق با پستی و بلندی های سطح زمین. تلاش های زیادی برای بالابردن توانایی آنها انجام شده است. حاصل این تلاشها، ابداع انواع نوار نقاله های پرشیب بوده است. در حال حاضر، این نقاله ها قابل انعطاف ترین. وسایل برای باربری بین نقاط باربری و تخلیه به حساب می آیند.

ویژگی های مواد توده ای مانند وزن مخصوص، اندازه قطعات، شکل قطعات، راویه اصطکاک داخلی و ضریب اصطکاک بین مواد و پوشش رویی نوار .تماما عوامل تعییں کننده زاویه حمل مواد برای یک نوار نقاله مسطح استاندارد هستند. نوار نقاله های  لاستیکی عموما در زوایای شیب بیشتر نسبت به نوار نقاله های PVC قابل کاربرد هستند.

 

درباره نوار نقاله غلتکی/ کاربرد نوار نقاله غلتکی بیشتر بدانید.


 

کاربرد نوار نقاله های آجدار و حمل و جابجایی در شیب

 

حمل و جابجایی انواع مواد و قطعات با نوار نقاله ها

مواد سبک، ریز دانه و خشک، مانند ماسه یا غلات، به راحتی روی یک نوار مسلح سر می خورند. زیرا ذرات آنها خیلی کوچکند و در پوشش لاستیکی نوار فرو نمی روند. در این حالت تنها عامل تعیین کننده شیب و ضریب اصطکاک بین نوار و مواد حمل شده است. اما موادی که سنگین هستند و از قطعات نامنظم بررگ تشکیل شده اند در شیبهای بزرگتری قابل حمل هستند. علت این امر تمایل لبه قطعات به فرو رفتن در پوشش نوار به علاوه درهم گیر کردن قطعات مجاور است.

از آنجا که بیشتر نوارها مخلوطی از مواد ریز و درشت را حمل می کنند. در نتیجه، در اثر حرکت نوار مواد دانه ریز روی سطح نوار انتقال پیدا می کنند .و گاهی زاویه شیب مجاز را کاهش می دهند. در سایر موارد مواد ریزدانه فضای خالی بین قطعات را پر می کنند .و تمایل آنها در غلتش به سمت پایین را کاهش دهند. مواد ریزدانه، یکنواخت و کروی. مانند: گندله سنگ آهن با مشکلات زیادی را در رابطه با لغزش به سمت عقب به همراه دارند.

 


مطالب مرتبط :

 

ریگلاژ تسمه نقاله/سیستم کشش نوار نقاله
چسب تسمه نقاله SC 2000-چسب آپارات تسمه نقاله
نوارنقاله لوله ای/کاربرد و مشخصات تسمه نقاله لوله ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا