یوبولت ها در سیستم تعلیق فنر شمس خودرو

u-bolt ها که یکی از بخش‌های اصلی نصب فنر برگ محسوب می‌شود، اتصال دائمی بین برگ‌های فنری و محور سیستم را ایجاد می‌کنند.

سیستم تعلیق (Suspension) چیست ؟

سیستم تعلیق خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. این مجموعه موجب می شود هنگام عبور از خیابان ها و مسیرهای مختلف بتوان نیرویی که از طریق ناهمواری ها به کابین خودرو وارد می شود را از طریق سیستم تعلیق جذب کرد و تا جایی که امکان دارد از حس شدن ناهمواری ها در کابین خودرو جلوگیری کرد.

دو قسمت مهم تشکیل دهنده سیستم تعلیق: 

  • کمک فنر یا دمپر (Damper or shock absorber) 
  • فنر (Spring) 
سیستم تعلیق (Suspension)

سیستم تعلیق (Suspension) خودرو

 

شاه فنر یا فنر شمش خودرو leaf spring چیست؟

فنر شمشی یا شاه فنر که به آن فنر برگه‌ای نیز می گویند. یکی از انواع فنرهایی است که در سیستم تعلیق خودروها استفاده می شود و کاربرد آن بیش تر برای خودروهای باری و خودروهای سنگین می باشد.

leaf spring پرکاربرد ترین فنربند به کار رفته در خودروهای باری و خودروهای سنگین به شمار می‌رود.این خودروها، اکسلی پیچیده دارند و بخشی از وزن خودرو به شاه فنر وارد می‌کنند.انواع فنر شمشی در تعادل خودرو نقش دارد و مقاومت آن را نسبت به بارهای اضافه بالا می‌برد.

پرکاربرد ترین فنربند به کار رفته در خودروهای باری و خودروهای سنگین به شمار می‌رود.

فنر شمش – leaf spring

 

u-bolt spring چیست؟

پیچ های U پیچ های رایجی هستند که در سیستم تعلیق خودرو مانند فنر شمس استفاده می شوند. یوبولت ها که یکی از بخش‌های اصلی نصب فنر برگ محسوب می‌شود، اتصال دائمی بین برگ‌های فنری و محور سیستم را ایجاد می‌کنند.

 

یوبولت ها در فنر شمس چه کاری انجام می دهند؟

پیچ “U” برای بستن یک اتصال الاستیک یا الاستیک-پلاستیکی تعلیق سنگین استفاده می شود که توسط فنر شمس، محور، پد فنری، صفحه کرپی “U” تشکیل شده است.
این نوع سیستم تعلیق معمولاً برای کامیون ها، اتوبوس ها و تریلرها استفاده می شود.

پیچ "U" برای بستن یک اتصال الاستیک یا الاستیک-پلاستیکی تعلیق سنگین استفاده می شود که توسط فنر شمس، محور، پد فنری، صفحه پیچ "U" تشکیل شده است.
پیمایش به بالا