چه زمانی از واشر استفاده کنیم؟

چه زمانی از واشر استفاده کنیم؟

واشرآلات یکی از قطعاتی می باشد که همه ما از آنها در کار قطعات مشاهده یا استفاده کرده ایم.گاها در بعضی از شرایط برای اتصال قطعات باید از واشر استفاده کنیم .این شرایط شامل:

در چه زمان و مواقعی باید از واشرهای تخت و فنری استفاده کنیم؟

1-از واشرهای فنری می توان برای جلوگیری از شل شدگی پیچ و مهره در اثر لرزش و یا شل شدگی گردشی یا غیر گردشی پیچ و مهره از واشرهای فنری استفاده کرد.البته در این حالت که از واشرهای فنری استفاده می کنید.توجه داشته باشید که بیش از حد مهره را سفت نکنیدزیرا باعث می شود واشر حالت فنری بودن خود را از دست می دهد و با واشر تخت هیچ فرقی نمی کند.

2-از واشرها می توان برای افزایش قطر قطعه نیز استفاده کرد زمانیکه طول رزوه پیچ کم و یا اندازه و ارتفاع قطعه کم باشد.برای رساندن به سایز مورد نظر می توان از واشرهای تخت با ضخامت های مختلف و مورد نیاز نیز استفاده کرد.

3-از واشرها زمانی می توان استفاده کرد که سوراخی که باید پیچ از آن عبور کند نسبت به گل وسرپیچ بزرگتر می باشد.در این حالت برای ایجاد یک سطح تکیه گاه مناسب باید از واشرتخت استفاده کرد.

4-از واشر تخت می توان برای جلوگیری از خراش  و خرابی یک سطح میتوان از واشر تخت استفاده کرد.

5-از واشرهای تخت میتوان برای یکنواخت کردن نیروی وارده برسطح و پخش کردن فشار به سطح بیشتر از واشر تخت استفاده کرد.

6-از واشرتخت میتوان در مواقعی که قطعه سطح زبر و ناصاف و بستن مهره باید برای ایجاد ثبات در ضریب اصطکاک طول تکیه گاهی نیز از واشرتخت استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا