نوار نقاله نواری – تسمه نقاله نواری

کانوایرهای تسمه ای تخت با طرح خاص

مانند تمام گروه های کانوایر، تنوعی از کانوایرهای تسمه ای خاص وجود دارد. به خاطر تعداد کم آنها سعی نمی کنیم آنها را لیست کنیم.
دو کانوایر تسمه ای خاص که معرفی می شوند (تسمه زاویه ای) و (ترکیب نواری) می باشند.
آنها عمدتا در باربری فرودگاهی برای حمل و نقل ساک و بسته ها استفاده می شوند. ایده اصلی این طرحها، ارجاع محصول به نقطه انتقال، تحت زاویه بهتر برای تسهیل در انتقال آن می باشد.
زاویه هایی که طراحی می شوند معمولا 45 درجه، 30 درجه و 20 است، اما این به معنی آن نیست که دیگر زاویه ها را نمی توان بدست آورد. از زاویه های استاندارد بدین دلیل استفاده می شود که در ساخت انواع غیر استاندارد سطح نسبتا بالایی از کار مهندسی مورد نیاز است که قابل توجیه نیست.

نوار نقاله تسمه ای برای حمل مواد از یک یا چند موقعیت و حمل تا فواصل دور با یک موتور تنها، مناسب هستند.

مطالب مرتبط

لیست قیمت تسمه نقاله لاستیکی نو

تسمه زاویه ای

تسمه زاویه ای از یک تسمه تخت منفرد استفاده می کند که در یک زاویه حول میله فوقانی می پیچد .تسمه از مسیر مشابه با کانوایر تبعیت می کند که در انتها چرخیده و در وسط خم می شود. میله گردش انتهایی می تواند به قطر 1 اینچ تا 4 اینچ باشد.روشن است که هر چه میله انتهایی کوچکتر باشد، لبه زاویه ای کانوایر اول می تواند به کانوایر دیگر نزدیک تر باشد.

عیب آن این است که با کاهش اندازه میله انتهایی اصطکاک و سایش تسمه افزایش یافته و بنابراین مصالح های بین این عوامل لازم است. بدون توجه به نوع میله انتهایی مهم است که در خاطر بسپارید مجموعه باید قابل تعمیر بوده و میله باید قابل تعویض باشد و کانوایر انتخابی باید اجازه این کار را بدهد.

تسمه زاویه ای معمولا در طرحهای زاویه 30 درجه و 45 درجه وجود دارد. اینها اغلب در کاربردهای حمل بار فرودگاهی یا محصولات بزرگتر استفاده میشود.

مطالب مرتبط

لیست قیمت تسمه نقاله دست دوم

ترکیب نواری:

طرح ترکیب نواری اهداف مشابهی دارد اما در آن از یک سری تسمه باریک به جای یک تسمه تخت استفاده می شود.
ترکیب نواری گران تر است اما به میله انتهایی نیاز ندارد. ویژگی ترکیب نواری این است که هر تسمه باید به صورت مجزا راهنما داشته باشد. و وسیله خاص خود را برای کشش داشته باشد.
طرح های زیادی وجود دارد، ولی انتخاب طرحی که مناسب با کاربری مورد نظر و قابل سرویس باشد، مهم است.
مثلا غير منطقی است که برای تعویض یک تسمه تمام کانوایر دمونتاژ شود.
بسته به محصولی که جابه جا می شود، رشته ای که بین تسمه ها قابل رویت است باید برای جلوگیری از رفتن محصولات نازکی مانند پاکت به زیر تسمه ها طراحی شود.
به خاطر هزینه بالای طرح ترکیب نواری فقط وقتی از این طرح استفاده می شود که تسمه زاویه ای به طور مناسب کار نکند. ترکیب نواری اغلب تحت زاویه 20 و 30 درجه موجود است. ترکیب نواری اغلب برای محصولات کوچک و یا سبک مانند پاکتها و بسته های پستی و به عنوان یک تسمه واسطه برای سینی های کج و ایجاد یک تقاطع تسمه ای استفاده می شود.

پیمایش به بالا