نوار نقاله معرفی قطعات

 قطعات نوار نقاله

برای ساخت نوار نقاله کامل از چند قطعه استفاده می نماییم، که این قطعات بر اساس اندازه زاویه،وزن بار،طول،عرض،ارتفاع و چندین پارامتر دیگر در نظر گرفته شده و سایز آنها تغییر می نماید.

تسمه،رولیک،پیچ ،مهره،واشر،گیربکس،یاتاقان،زنجیر صنعتی،غلطک،پایه رولیک،مدار برق،فیوز،الکترو موتور،لوله یا ناودانی تمامی اجزایی هستند که برای ساخت یک شاسی نوار نقاله به کار گرفته می شود. میتوان قطعات را بر اساس ساخت نوار نقاله مورد نظر تغییر داد.

مثال :می توان از تسمه نوار نقاله ای که عرض ۱۰سانت استفاده نمود تا عرض ۱۵۰.یا از گیربکس sn1-sn2-sn3-sn4 یا دیگر اجزا را باتوجه به سایز نوار نقاله انتخاب نمود.

 تسمه نوار نقاله

(conveyor belt) تسمه نوار نقاله در واقع وسیله یا جزء حمل‌کنندهٔ یک سامانه انتقال مواد تسمه ای می‌باشد (که اغلب این سامانه به صورت خلاصه تسمه یا نوار نقاله نامیده می‌شود). 

تسمه نقاله pvc

یکی از بزرگ ترین و بیشترین استفاده را تسمه نقاله pvc  دارد. استفاده از مواد پی وی سی در تسمه به دلیل فواید و فرم گیری بسیار زیاد و قیمت ارزان تر از دیگر تسمه نقاله ها جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

 تسمه الواتور برزنتی

یکی از کارآمد ترین و پرمصرف ترین تسمه ها، تسمه برزنتی می باشند که به دلیل -استحکام – قدرت و مقاوم بودنشان در برابر کشش از انها جهت انتقال مواد به صورت عمودی در الواتور های سطلی مورد استفاده قرار می گیرند.

تسمه نقاله دست دوم

یکی از مصارف عمده مواد لاستیکی تسمه های لاستیکی میباشند. تسمه نسبت به دیگر اجزای نوار نقاله از قیمت بیشتری برخوردار است و باید برای بازدهی بیشتر هنگام انتخاب توجه کرد.و یا میتوان از تسمه نوار نقاله دست دوم استفاده کرد.

اسکرول به بالا