نوار نقاله در کشتی ها

نوار-نقاله-در-کشتی-نیروی-دریایی

سیستم نوار نقاله در کشتی

تسمه نقاله در کشتی یک قطعه متداول از تجهیزات جابجایی مکانیکی که مواد را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند. نوار نقاله ها به ویژه در کاربردهایی که شامل حمل و نقل مواد سنگین یا حجیم می شوند مفید هستند. تسمه نقاله ها امکان حمل و نقل سریع و کارآمد را برای طیف گسترده ای از مواد فراهم می کنند .

 

تسمه نقاله در کشتی -انتقال کالا به کشتی با نوار نقاله ها

دو نوع نوار نقاله ای که نیروی دریایی برای جابجایی روی کشتی استفاده می کند، گرانش و نیروی برقی هستند.

 

نوار نقاله گرانشی چیست؟

یک تسمه نقاله گرانشی بار را بدون استفاده از منابع نیروی موتور حرکت می دهد، معمولاً به سمت پایین شیب یا از طریق شخصی که بار را در امتداد یک نوار نقاله مسطح هل می دهد. یک تسمه نقاله کشتی گرانشی می تواند از چرخ های اسکیت یا غلتک های کامل استفاده کند.

 

دو نوع نقاله گرانشی کدامند؟

دو نوع اصلی تسمه نقاله کشتی وجود دارد: برقی و گرانشی. نوار نقاله های برقی دارای نوعی منبع انرژی خارجی برای نگه داشتن اقلام روی نوار نقاله کشتی  هستند، معمولاً با دستکاری سطح نوار نقاله.

 

سیستم نقاله عمودی چیست؟

نوار نقاله عمودی ماشینی است که می تواند برای انتقال خودکار محصولات از یک سطح به سطح دیگر استفاده شود. این ماشین‌ها معمولاً VRC (نقاله‌های متقابل عمودی) نامیده می‌شوند.

 

انواع نوار نقاله عمودی چیست؟

دو نوع اصلی نوار نقاله کشتی به صورت عمودی وجود دارد: رفت و برگشتی و پیوسته. به طور معمول، نوار نقاله های عمودی در جابجایی مواد فله یا کاربردهای جابجایی واحد استفاده می شود. آنها معمولاً به عنوان آسانسور بار، آسانسور مواد، بالابر پلت فرم، دمدمی و بالابر نیم طبقه شناخته می شوند.

شکل های زیر نمونه هایی از نوار نقاله هایی است که نیروی دریایی استفاده می کند.

نوار نقاله گرانشی

Gravity-conveyor

Vertical-conveyer

Vertical-conveyer

 

نگهداری، عیب یابی و تعمیر نوار نقاله ها در کشتی ها

  • هنگام کار بر روی نوار نقاله، همیشه دستورالعمل سازنده را دنبال کنید.
  • مشکلاتی که به احتمال زیاد در حین کار با نوار نقاله های برقی با آن مواجه می شوند به دلیل عملکرد نادرست تجهیزات مکانیکی نیست، بلکه به دلیل تجهیزات الکتریکی و اینترلاک های مرتبط است.
  • علت عملکرد نامناسب بهتر است با تجهیزات تست کافی و درک کامل سیستم کامل تشخیص داده شود.
  • برای هر مشکل برقی، به کمک یک برقکار نیاز خواهید داشت که برای کارهای برقی کاملا آموزش دیده است.

لیست زیر شامل مشکلات متداول نوار نقاله است که ممکن است تجربه کنید، علل احتمالی و راه حل هایی برای هر یک از مشکلات ذکر شده.

پیمایش به بالا