سنگ خردکن ها| دستگاه های تولید شن

دستگاه های تولید شن

تولید مواد سنگی خرد شده ریز و درشت در رابطه با مته کردن، انفجار، بارگیری توسط تسمه نوار نقاله ها و…، حمل، خرد کردن، سرند کردن، جابجا کردن و انبار کردن شن و ماسه و مواد تولید شده است .

عملیات یک معدن سنگ و کارخانه خرد کننده سنگها باید رابطه ای با فرم مته کاری، مقدار مواد منفجره، اندازه بیل مکانیکی پرقدرت برای بار کردن سنگها و اندازه دستگاه اولیه سنگ شکن داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که تمام سنگهای تکه شده بتوانند به داخل دستگاه سنگ شکن وارد شوند. تقریبا برابر بودن ظرفیت دستگاه سنگ شکن با ظرفیت بارگیری بیل مکانیکی کمال مطلوب است.

مطالب مرتبط

لیست قیمت پیچ سنگ شکن

انواع سنگ خرد کن ها

سنگ شکن ها را بر حسب ترتيب خرد کردن سنگها گروه بندی می نمایند، نظير اولیه، ثانویه و غيره . یک سنگ خردکن اولیه سنگها را مستقیما از معدن سنگ دریافت نموده و اولین شکست با تقلیل در اندازه سنگ را بوجود می آورد. مصالح حاصل از سنگ خردکن اولیه به سنگ خردکن ثانویه وارد می شود که به نوبه خود تقلیل بیشتری در اندازه قطعات شکسته شده ایجاد می نماید. بعضی از سنگها را ممکن است از چهار سنگ خرد کن و یا بیشتر عبور داد تا به اندازه مورد نیاز تقلیل یابند.

در حالیکه یک دسته بندی قاطع در مورد سنگ خردکن ها وجود ندارد، در زیر نمونه هایی از کاربرد سنگ خردکن های متدوال ارائه می شود:

ا- سنگ خردکن های اولیه  ( الف – فکی ) ( ب دورانی )

۲- سنگ خردکن های ثانویه  ( الف – مخروطی ) (ب غلتکی ) ( ج آسیاب چکشی)

٣- سنگ خردکن های مرحله سوم  ( الف غلتکی ) (ب آسیاب میله ای) ( ج آسیاب گلوله ای)

با عبور سنگها از داخل یک سنگ خردکن اندازه آنها تقلیل می یابد که ممکن است آنها را به صورت نسبت تقلیل بیان نمود. نسبت تقلیل عبارت از نسبت فاصله بین فک ثابت و متحرك در بالا تقسیم بر فاصله دو فک در پایین سنگ خردکن است. بنابراین اگر فاصله بین فک ثابت و متحرك دستگاه در بالا ۴۰ سانتیمتر و در پایین ۱۰ سانتیمتر باشد، نسبت تقلیل برابر ۴ خواهد بود.

نسبت تقلیل در یک سنگ خردکن غلتکی، مقدار نسبت ابعاد بزرگترین سنگی که غلتکهای دستگاه می تواند بگیرد تقسیم بر فاصله استقرار غلتکها است؛ یعنی کمترین فاصله بین سد و غلتکها. سنگ خردکن فکی این دستگاه به عنوان یک سنگ خرد کن اولیه بسیار متداول است. این دستگاه با اجازه ورود سنگها به فاصله بین فکها که یکی از آنها ثابت و دیگری متحرك است کار می کند. فاصله بین فک ها در قسمت پایین کمتر از قسمت بالاست، با عبور سنگها به طرف پایین تحت اثر وزن آنها و حرکت فکها سنگها شکسته شده و از قسمت پایین دستگاه خارج می شوند. فک قابل حرکت قادر به ایجاد فشار کافی برای خرد کردن سخت ترین سنگهاست.

اسکرول به بالا