خرد کردن سنگ ها

خرد کردن سنگ یکی از مهم ترین اقدامات و از اهمیت بالایی در صنعت دارا می باشد.برای تولید شن و ماسه و…ابتدا توسط عملیات حفاری که توسط مواد منفجره یا بیل مکانیکی انجام می شود .

سنگ از معدن استخراج شده و برای تولید و رساندن به اندازه مورد نظر توسط دستگاه های سنگ شکن انجام می شود .عملیات خرد کردن سنگ ها معمولا همراه با عملیات طبقه بندی سنگ های خرد شده از نظر ابعاد است . به منظور بدست آوردن محصولی با دانه بندی مشخص و خارج کردن ذراتی که به میزان لازم خرد شده اند انجام می شود .

همچنین نیروی معرفی و مواردی که برای خرد کردن سنگ های گوناگون موثرند و طریق محاسبه نیروی لازم جهت خرد کردن سنگ ها و نیز رابطه نیروی مذکور با شکسته شدن سنگ ها از مسائلی است که اهمیت فراوان دارد.

جهت خرد کردن مواد اولیه استخراج شده از معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد

مطالب مرتبط

پیچ های سنگ شکن

مکانیزم و عمل کاهش اندازه و دانه بندی سنگ ها توسط عوامل ضربه _ سایش _ برش _فشار و طبقه بندی کردن انجام می شود.


 

ضربه:

یکی از روش هایی که برای خرد کردن سنگ ها استفاده می شود ،ضربه زدن می باشد که توسط دستگاه های سنگ شکن انجام می شود.

 

سایش:

یکی دیگر از روش های خرد کردن سنگ و دانه بندی آنها،سایش سنگ ها می باشد که این روش توسط سنگ شکن هایی انجام می شود که دارای ۲ قطعه سنگ سفت و متحرک می باشد که سنگ را برای خرد کردن از میان ۲قطعه عبور می دهند .

 

برش:

برش شامل تراشیدن و جدا کردن سنگ ها می باشد.

 

فشار:

این روش هم یکی از روش های تولید و دانه بندی سنگ می باشد که توسط ۲قطعه سخت انجام می شود ،به طوری که سنگ در میان ۲قطعه سخت انجام با فشار بسیار زیاد خرد می شود که نام این سنگ شکن پر مصرف ،سنگ شکن فکی می باشد.

پیمایش به بالا