تعویض تسمه نقاله تردمیل / آموزش نوار نقاله تردمیل

تسمه های تردمیل به گونه ای ساخته شده اند که ضربه های زیادی را متحمل شوند، اما با استفاده بیش از حد ممکن است فرسوده شوند. و نیاز به تعویض تسمه نقاله تردمیل داشته باشند.

تردمیل چیست و چطور کار می کند؟
تردمیل وسیله ای است که عموماً برای پیاده روی، دویدن یا بالا رفتن استفاده می شود. با استفاده از تردمیل می توانید مایل ها را طی کنید، کالری بسوزانید در حالی که در همان مکان مانده اید و جایی نرفته اید.از نام های دیگر تسمه تردمیل می‌توان به تسمه‌های دویدن، نوارهای تردمیل، تسمه‌های قدم زدن، تسمه‌های دویدن و… اشاره کرد.

این دستگاه دارای یک پلت فرم متحرک با یک تسمه نقاله پهن که توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید، فراهم می کند. کمربند به سمت عقب حرکت می کند و کاربر را ملزم می کند تا با سرعتی مطابق با کمربند راه برود یا بدود. سرعت حرکت تسمه میزان راه رفتن یا دویدن است. بنابراین، سرعت دویدن را می توان کنترل و اندازه گیری کرد.

آموزش تعویض تسمه تردمیل

چرا تسمه تردمیل آسیب می بیند و نیاز به تعویض دارد؟

مانند اکثر ماشین ها، تردمیل ها نیز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. قسمتی که بیشتر مستعد خرابی است تسمه تردمیل است. در صورت مشاهده علائمی مانند ساییدگی و پارگی، شکستگی یا گم شدن قطعات، باید کل تسمه را تعویض کنید.
همچنین باید تسمه را تعویض کنید تا فشار زیادی به موتور وارد نشود – در غیر این صورت ممکن است هزینه اضافی خرید یک موتور تردمیل جدید همراه با تسمه را متحمل شوید. این می تواند به اندازه خرید یک تردمیل جدید گران باشد.

عمر تسمه تردمیل چقدر است؟

طول عمر تسمه های تردمیل معمولاً به عواملی مانند کیفیت تردمیل و دفعات تمرین بستگی دارد، اما در مجموع، بیشترین تسمه می تواند تا 300 تا 500 ساعت استفاده دوام بیاورد. این می تواند بین سه تا چهار سال برای کاربر معمولی برابر باشد. اگر یک سالن ورزشی تجاری است، البته، تسمه باید چند بار در سال تعویض شود.

اجزای تردمیل

9 قسمت مهم تردمیل:
قاب.
موتور.
عرشه.
کمربند.
غلتک.
برد پایین و موتور شیبدار.
الکترونیک.
بیومکانیک و کنترل ضربه

اجزا مختلف تردمیل

تعویض تسمه نقاله تردمیل

در ابتدا به موارد زیر نیاز داریم:

  • نشانگر/نوک نمدی
  • پیچ گوشتی
  • آچار
  • انبر

1.تردمیل را از برق بکشید و تمام اتصالات مختلف را جدا کنید تا خطر برق گرفتگی وجود نداشته باشد. کاپوت را به سمت موتور بلند کنید.

تردمیل را خاموش کنید
تردمیل را از برق بکشید

2. از نوک نمدی برای علامت گذاری موقعیت غلتک روی پیچ های جلو و عقب استفاده کنید. تمام پیچ ها را با استفاده از پیچ گوشتی سر فیلیپس از روی جلد موتور جدا کنید. (تقریباً توسط 4-5 پیچ در امتداد کناره درب موتور به هم متصل می شوند.)

آموزش عوض کردن تسمه نقاله تردمیل
پیچ ها از روی جلد موتور باز کنید.

3.پیچ های متصل به قسمت زیرین تردمیل را بردارید.درپوش های انتهایی تردمیل را با استفاده از پیچ گوشتی سر فیلیپس بردارید.

درپوش های انتهایی تردمیل را بردارید.
پیچ های متصل به قسمت زیرین

مرحله 4: پیچ های غلتک عقب را باز کنید تا مقداری از کشش تردمیل آزاد شود و تسمه موتور راحت تر شود.

پیچ های عقب را باز منید تا کشش ترمیل کمتر شود.

5.پیچ رول جلویی را با آچار آلن باز کنید.

(توجه: قبل از باز کردن پیچ، از پیچ و مهره عکس بگیرید، زیرا باید دوباره آن را به همان موقعیتی که وقتی پیچ را دوباره به داخل پیچ می‌کردید، سفت کنید.)

چگونگی تعویض تسمه نقاله تردمیل

6. تسمه موتور را با فشار دادن روی تسمه با یک دست از چرخ تسمه موتور خارج کنید و با دست دیگر تسمه رول جلو/راننده را بچرخانید تا جدا شود.

تسمه موتور را خارج کنید.

7.تسمه نقاله تردمیل را تعویض کنید.
پس از برداشتن تسمه قدیمی، تسمه نقاله تردمیل جدید را جایگزین کنید. برای این کار وقت بگذارید و با دقت تمام این کار را انجام دهید.

 

8.غلتک عقبی را جایگذاری کنید.
پیچ ها و درپوش های انتهایی را روی غلتک عقب قرار دهید. پیچ ها را در موقعیت خود قرار دهید و آنها را محکم در جای خود محکم کنید.

 

9.تسمه نقاله را سفت کنید.
تسمه غلتکی جلو را مجدداً ببندید و هر پوششی را در جای خود قرار دهید. پیچ تنظیم را بچرخانید تا تسمه در حال اجرا سفت شود.

 

10.نوار نقاله تردمیل را بررسی کنید.
نوار نقاله تردمیل را از وسط بلند کنید تا مطمئن شوید که سفتی مناسب است. باید بین 2 تا 3 اینچ از تردمیل بلند شود، اما نه بیشتر. در صورت لزوم تنظیم کنید.

 

11.تردمیل را تست کنید
همه چیز را دوباره به برق وصل کنید و تردمیل را با تنظیم بسیار آهسته تست کنید تا مطمئن شوید که همه کار می کند. هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید.

پیمایش به بالا