مشکلات استفاده از پیچ و مهره

مشکلات استفاده از پیچ و مهره

 

پیچ و مهره ها یکی از پرمصرف ترین نوع اتصالات می باشد و قطعا هرکسی آنها را دیده و به نحوی با پیچ و مهره سر و کار داشته اند.همانطور که این قطعه یکی از مهم ترین اتصال دهنده ها است ولی این نوع اتصال هم دارای مشکل و اختلال هایی در کار ایجاد می نماید.

1-جدا شدن قطعه از نقطه اتصال

این مشکل و اختلال زمانی ایجاد می شود که فشار وارده بر پیچ و مهره بیش از توان پیچ باشد که باعث جداشدن و فاصله گرفتن قطعه از یکدیگر می شود و باعث بروز مشکلاتی همچون نشتی و شکستگی پیچ ها.به همین علت باید برای انتخاب سایز مناسب پیچ و مهره حتما محاسبه دقیق شود.

2-شکستن پیچ ها به دلیل خوردگی

این مشکل زمانی پیش می اید که نقطه اتصال پیچ شده در معرض فشار کششی و محل خوردگی قرار گیرد که باعث شکستن پیچ و قطعه می شود.

3-شکستن ناگهانی پیچ

این مشکل هم یکی دیگر از مشکلاتی می باشد که در پیچ و مهره ها وجود دارد .این مدل شکستن پیچ و مهره زمانی رخ می دهد که فشار یا ضربه به طور ناگهانی بر پیچ و مهره اتصال وارد شود .مانند :تصادفات

4-شکستن به علت وارد شدن نیروی برشی

این مشکل زمانی رخ می دهد که نیروی برشی بیش از حد به نقطه اتصال پیچ و مهره ای وارد شود که به دلیل لغزش قطعات پیچ شده رخ میدهد.وقتی قطعه پیچ شده بلغزد ممکن است پیچ ها شل شوند و باعث سایش بین 2 قطعه شود که باعث می شود پیچ های قطعه دچار خم و شکستگی شود.

 

5-شکستن پیچ به علت سختی بالا

این مشکل زمانی رخ می دهد که پیچ و مهره های استفاده شده بیش از حد ترد و سخت باشد و پیچ و مهره ها را هنگام بستن قطعه بیش از حد سفت شده باشد.گاهی اوقات هم پس از اتصال پیچ به قطعه و استفاده نکردن از قطعه هم سبب شکستن پیچ ها می شود.

6-شکستن به دلیل شل شدن پیچ ها

این مشکل زمانی رخ می دهد که نیروی کششی که در پیچ و مهره ها وجود دارد به دلیل (لغزش قطعات -سایش-تغییر شکل)و… کم شود و باعث فاصله بین 2 قطعه و در نهایت شکستن پیچ ها شود.

7-مشکلات حاصل از خستگی پیچ ها

این مشکل زمانی رخ می دهد که نیرو و بارهای وارده بر اتصالات پیچ و مهره ای تکراری باشد.درحالیکه مقدار نیروی وارد شده کمتر از استحکام کششی قطعه باشد باعث می شود که بارهای تکراری ناشی از خستگی طولی باعث شکسن قطعه و پیچ شود.

 


صنایع کوبن پیچ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا