واشر فنری چیست

واشر فنری

1-کاربرد واشر فنریها

واشر فنری چیست ؟ واشر فنری ها می توانند با ایجاد مقاومت در برابر گردش کرپی پیچ یا مهرها، از شل شدن گردشی این قطعات به هنگام لغزشهای جانبی یا جدا شدن قطعات متصله، تا حدی جلوگیری کنند.

 

2_تست ازمایشگاهی واشر فنری

در تستهایی که در آزمایشگاه ها زیر نظر کارشناسان انجام شده است مشاهده می شود که وجود یک واشر فنری، تاثیر مثبتی در جلوگیری از شل شدن پیچ در اثر اعمال بارهای لرزشی و لغزشی ندارددلیل این امر میتواند چنین بیان کرد که واشر فنری در برابر نیروی کششی مطلوب یک پیچ همانند یک فنر عمل نمی کند.ولی اگر طبق طراحی بتوان یک پیچ را تاحدی سفت کرد که واشر فنری در محدوده فنری خود باقی بماند، و بار وارده بر اتصال پیچی از نوع بارهای ارتعاشی با فرکانس بالا باشد، واشر فنری تاحدی می تواند در برابر گردش پیچ و شل شدن آن مقاومت ایجاد کند.

 

3-عملکرد واشر فنری

واشر فنری چیست ؟ بر این اساس، باید گفت که واشرهای فنری، در حالت جمع شده کامل و در حالتی که پیچ کاملا سفت شده باشد، از نظر عملکرد فنری کارایی ندارند.

ولی اگر نیروی کششی ایجاد شده در پیچ کم باشد، به طوری که واشر فنری دارای یک عملکرد واشر فنری باشد، می توان از واشر فنری انتظار داشت که در برابر شل شدن گردشی پیچ مقاومت نماید.

 

4-انتخاب واشر فنری مناسب

واشر فنری چیست ؟بنابراین، برای افزایش کارایی واشر فنری ها ،باید از آلیاژی استفاده کرد که حالت فنری بودن ان مناسب و زیاد باشد طوری که نیروی جمع شدن واشر فنری ها آنها زیاد باشد (نزدیک به نیروی کششی مطلوب پیچ)، تا بدین ترتیب واشر فنری از شل شدن پیچ و مهره ها جلوگیری می نماید

 


 صنایع کوبن پیچ  09124224786

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا