نصب صحیح پیچ و مهره

نصب صحیح پیچ و مهره
شاید برای هرکس پیش آمده باشد که بخواهد پیچ و مهره را به یکدیگر اتصال بدهد و نصب کند و پیش خود بگوید که این کار را می شود به راحتی و بدون هیچ تخصصی انجام داد ولی همینجاست که می گوییم خیر این کار صحیح نیست .برای اینکه یک پیچ و یک مهره را به یکدیگر نصب کنیم که در بعضی از مواقع باید توجه داشته باشیم تا موجب خرابی و مشکل نشویم. شاید بگویید بستن پیچ و مهره چگونه می تواند موجب خرابی شود؟
برای مثال اگر شما مهره یک رولیک را به درستی نصب نکنید ،مهره باز شده و باعث خرابی و پاره شدن نوار نقاله می شود.یا اگر شما پیچ و مهره قاشقک ،کاسه الواتورها به درستی نبندید باعث باز شدن و افتادن کاسه الواتور می شود یا اگر مهره یک کرپی الواتور را به درستی نصب نکنید باعث افتادن زنجیر الواتور می شود.
توجه داشته باشید که اگر قطعه شما دارای لرزندگی یا حرکت می باشد ،باید حتما به این نکات توجه کنید.
1.ابتدا باید از محکم بودن آلیاژ جنس پیچ و مهره و رزوه آنها مطمئن شوید.
2.سعی کنید آلیاژ آن فولادی باشد.
3.حتما از واشر تخت و فنری استفاده کنید.
4.از واشر هزار خاری استفاده کنید
5.واشر فنری یا واشر هزار خاری حتما زیر مهره قرار دهید نه زیر پیچ.
6.از محکم بستن آن مطمئن شوید.
7.از 2مهره استفاده بکنید
8. از اشپل استفاده کنید.
9.پیچ را به مهره جوش بدهید.
شما با رعایت نکات بالا می توانید با خیال راحت کار خود را ادامه دهید و مطمئن باشید که اگر مواردی را که بالا گفته شد،رعایت کنید ،به هیچ وجه دچار مشکل نمی شوید.
نکته :کسانی که از پیچ دنده کبریتی استفاده می کنند حتما این نکته را رعایت کنند ،چون به دلیل درشت بودن گام دنده پیچ و مهره های دنده کبریتی ها،مهره خیلی زود شل و باز می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا